jjjjjjjjjjeeeeeeeeeeee Skrevet 28. juli 2003 Skrevet 28. juli 2003 Hei jeg har et problem med windows xp og det er som følger: Av og til går alt ekstremt tregt musa lagger programmer henger musikk spraker osv.. som f.eks når jeg åpnet dette internet explorer vinduet her spraket musikken i et kjør og musa hakket osv. Filmer hakker også ca hvert sekund. Jeg lurer på hva som kan forårsake dette? Jeg har kjørt spybot S&D og ad aware uten hell, og jeg har defragmentert harddisken opp til flere ganger. Windowsinnstallasjonen er heller ikke eldre en en måned gammel. Takker på forhånd for alle svar.
hcgustad Skrevet 28. juli 2003 Skrevet 28. juli 2003 Kanskje det er et program som har 99% CPU usage, da vil det henge ganske mye, start Task Manager å se om det er noen progz som opptar CPUen mye, i så fall, start msconfig , og slå av eventuelle program
jjjjjjjjjjeeeeeeeeeeee Skrevet 28. juli 2003 Forfatter Skrevet 28. juli 2003 hei. Nei jeg kjører winbar og der kan jeg hele tiden se cpu usage.. den er ikke spesielt høy til vanlig bare under åpning av andre programmer stiger den voldsomt som f.eks winamp windows media player osv bruker av og til opp i mot 100% når de startes.
jjjjjjjjjjeeeeeeeeeeee Skrevet 28. juli 2003 Forfatter Skrevet 28. juli 2003 hei.. nå er jeg ihvertfall milelangt nermere svaret på problemet mitt . Det står current transfer mode: PIO mode. Men nå har jeg imidlertid et nytt problem; Det er ingen valg som lar meg stille på dette. Hvor finner jeg det? er det i BIOS kanskje?
TCi Skrevet 28. juli 2003 Skrevet 28. juli 2003 ja det kan gjøres i BIOS. Bare aktiver dma via bios og dersom valgene ikke dukker opp vet jeg ikke helt. Fant du valgene i "IDE/ATA/ATAPI kontrollere"? Og deretter velger du primary og secondary ide-kanal...
jjjjjjjjjjeeeeeeeeeeee Skrevet 28. juli 2003 Forfatter Skrevet 28. juli 2003 Hei, det var ingen innstillinger i bios for dette på min pc. De valgene jeg får på IDE/ATA/ATAPI controlers er: DMA if available og PIO mode only. Det står selfølgelig på DMA if available men current transfer mode er fremdeles pio mode. Har forøvrig en eller annen 2,5" fujitsu 30 gb disk på 4200 rpm som står i en znote 2003 hvis det er av interesse.
TCi Skrevet 28. juli 2003 Skrevet 28. juli 2003 Bare velg DMA if available og start maskinen på nytt. Da skal alt være i orden...
TCi Skrevet 28. juli 2003 Skrevet 28. juli 2003 Hva slags hovedkort har du og har du lastet ned og lagt inn de nyeste driverene til kortet?
jjjjjjjjjjeeeeeeeeeeee Skrevet 28. juli 2003 Forfatter Skrevet 28. juli 2003 Aida32 sier jeg har et MTC sis 650 som jeg driver å leter etter nye drivere til nå.
jjjjjjjjjjeeeeeeeeeeee Skrevet 28. juli 2003 Forfatter Skrevet 28. juli 2003 Hei, jeg løste problemet selv (med god hjelp fra google da) løsningen var å uninstalle disken og primary IDE channel fra device manageren for så å restarte. 8) Takk for alle svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå