Gå til innhold

Russebuss trenger hjelp til ting generelt.


Anbefalte innlegg

Halla!

 

Vi er en gjeng med 24 gutter fra Ski. Vi er russ i 2013, men starter allerede nå.

Som vi alle vet tar buss tid og penger, derfor starter vi nå for å få et mega resultat.

Vi er ute etter alt av tips, dugnader, sponsorer eller andre ting folk kan komme med :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begynn veldig tidlig med å fikse sponsorer. Utrolig kjipt å få høre at en bedrift støttet noen andre "fordi de kom først".

Før regnskap og budsjett underveis.

Sett bussen et sikkert sted, unngå tyverier.

 

Sikkert åpenbare men jeg skriver det her uansett :thumbup:

Lenke til kommentar

Begynn veldig tidlig med å fikse sponsorer. Utrolig kjipt å få høre at en bedrift støttet noen andre "fordi de kom først".

Før regnskap og budsjett underveis.

Sett bussen et sikkert sted, unngå tyverier.

 

Sikkert åpenbare men jeg skriver det her uansett :thumbup:

 

Ja sponsor delen jobber vi med. Budsjett og regnskap har vi også god kontroll på.

Vi jobber med å få bussen stående på et verksted med overvåking og med et stort telt over :)

 

Skriv kontrakt med alle på bussen.

 

Det er gjort :)

Lenke til kommentar

Vi dreit oss alvorlig ut i år. Vi sitter nå med totalt tre busser.

 

For det første, ikke kjøp en veteranbuss selv om de kan friste med sidestilte seter, ferdigbygd krone eller lignende. Det lureste og billigste er å kjøpe rutebusser. De har som oftest en veldig god standard. Veteranbusser kan komme gjennom EU-godkjenningen, men de faller fra hverandre etter det.

 

For det andre, kontrakter er ikke verdt en dritt. Jeg har aldri vært borti så mye kontraktsbrudd som i russetiden; med folk på egen buss, med de vi kjøpe bussene av, med leverandører av russeklær/sang/logo osv.

 

Sett av mye tid til å bygge på bussen. Selv om folk møter opp, betyr ikke det at de jobber. Vi hadde folk på bussen vår som var der hver eneste byggedag, men de løftet ikke en finger.

 

Undersøk alltid om du kan få noe billigere. RHL, Russeservice, Russedress osv. driver ikke veldedighet, de skal tjene cash. Et eksempel fra bussen vår: vi var i samtaler med RHL om alt som hadde med bussen å gjøre. De kunne fikse logo for oss til 5000kr sa de. Dette synes vi var mye, så vi tok kontakt med designeren direkte. Han skulle bare ha 2000. RHL skulle faen meg ha 150% mer for å være mellommann mellom oss og designeren.

 

Årets bussjåfører var rekordkjipe. Veldig mange var redde for å ha for mange passasjerer fordi politiet har tatt lappen fra flere sjåfører. Ikke hyr en bussjåfør som kjører buss til vanlig. Han har mye mer å tape på å miste lappen, enn en random polakk eller pakkis med busslappen.

Lenke til kommentar

Vi dreit oss alvorlig ut i år. Vi sitter nå med totalt tre busser.

 

For det første, ikke kjøp en veteranbuss selv om de kan friste med sidestilte seter, ferdigbygd krone eller lignende. Det lureste og billigste er å kjøpe rutebusser. De har som oftest en veldig god standard. Veteranbusser kan komme gjennom EU-godkjenningen, men de faller fra hverandre etter det.

 

For det andre, kontrakter er ikke verdt en dritt. Jeg har aldri vært borti så mye kontraktsbrudd som i russetiden; med folk på egen buss, med de vi kjøpe bussene av, med leverandører av russeklær/sang/logo osv.

 

Sett av mye tid til å bygge på bussen. Selv om folk møter opp, betyr ikke det at de jobber. Vi hadde folk på bussen vår som var der hver eneste byggedag, men de løftet ikke en finger.

 

Undersøk alltid om du kan få noe billigere. RHL, Russeservice, Russedress osv. driver ikke veldedighet, de skal tjene cash. Et eksempel fra bussen vår: vi var i samtaler med RHL om alt som hadde med bussen å gjøre. De kunne fikse logo for oss til 5000kr sa de. Dette synes vi var mye, så vi tok kontakt med designeren direkte. Han skulle bare ha 2000. RHL skulle faen meg ha 150% mer for å være mellommann mellom oss og designeren.

 

Årets bussjåfører var rekordkjipe. Veldig mange var redde for å ha for mange passasjerer fordi politiet har tatt lappen fra flere sjåfører. Ikke hyr en bussjåfør som kjører buss til vanlig. Han har mye mer å tape på å miste lappen, enn en random polakk eller pakkis med busslappen.

 

Haha, konge innlegg! Disse tingene skal jeg ta opp på neste møte :)

Lenke til kommentar

For det andre, kontrakter er ikke verdt en dritt. Jeg har aldri vært borti så mye kontraktsbrudd som i russetiden; med folk på egen buss, med de vi kjøpe bussene av, med leverandører av russeklær/sang/logo osv.

 

Problemet er vel at selv om kontrakter er verd noe tar det så lang tid å få løst problemene juridisk at russetida er over innen dere har kommet så langt.

Lenke til kommentar

Årets bussjåfører var rekordkjipe. Veldig mange var redde for å ha for mange passasjerer fordi politiet har tatt lappen fra flere sjåfører. Ikke hyr en bussjåfør som kjører buss til vanlig. Han har mye mer å tape på å miste lappen, enn en random polakk eller pakkis med busslappen.

De var nok ikke kjipe men fornuftige. Sjåføren mister ikke bare lappen men får også en bot. Samtidig er det farligf for passasjerne ved det minste lille uhell eller bråbrems.

 

NB! Også polakker og pakistanere er avhengig av det sertifikatet de har. Du/Dere kan ikke be en sjåfør foreta lovbrudd.

Lenke til kommentar

Er en ting vi lurer på. Er det ikke mulig at noen betaler mer på bussen og eventuelt får igjen mer når man selger bussen, uten at det er noen som får igjen mindre enn andre?

 

Ja, det er ikke noe problem. Dere kan enten sette det opp slik at de som betaler mest får en større prosentandel når dere selger bussen videre. Slik vi har gjort det på bussen vår er at de som har betalt mer, får igjen den summen før restbeløpet deles likt mellom alle gutta.

 

Årets bussjåfører var rekordkjipe. Veldig mange var redde for å ha for mange passasjerer fordi politiet har tatt lappen fra flere sjåfører. Ikke hyr en bussjåfør som kjører buss til vanlig. Han har mye mer å tape på å miste lappen, enn en random polakk eller pakkis med busslappen.

De var nok ikke kjipe men fornuftige. Sjåføren mister ikke bare lappen men får også en bot. Samtidig er det farligf for passasjerne ved det minste lille uhell eller bråbrems.

 

NB! Også polakker og pakistanere er avhengig av det sertifikatet de har. Du/Dere kan ikke be en sjåfør foreta lovbrudd.

 

Jeg oppfordrer ingen til lovbrudd, men jeg vet at f.eks. mange liker å ha med chicks på bussen. Det er litt vanskelig om gutta på bussen fyller alle de lovlige plassene. Jeg bare sier at om dere vil ha en bussjåfør som gir faen, kan det være lurt å satse på en som ikke kjører buss som sitt levebrød.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...