Gå til innhold

Vil alle komponentene passe? (+ Trenger skjermkort til 3k)


Anbefalte innlegg

Dere har sikkert sett meg og lista mi her før, hehe, og har gjort noen få justeringer etc på den.

 

http://www.prisjakt.no/product_list.php?do=lista&k=7714

 

Nå lurer jeg bare enkelt på om alt passer, den bør funke fint og takle ALLE spill nå på full grafikk, og om HDD'ene er rask nok (vil installere de fleste av spilla mine på SSD'en; da jeg valgte 120GB).

 

Vil bruke denne til gaming hovedsaklig, men også Vegas Pro og Photoshop!

 

==

(Evt. hvis jeg failer ved å bygge med guider/tutorials i tillegg - er det noen jeg kan ringe å be om hjelp? Bare i tilfelle ;) )

 

TAKKER FOR ALL HJELP! :)

Endret av Zyvox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva vil du!?

Jeg liker overkill, det vet du godt lol. Skal kanskje ha noen spill på den og (de jeg bruker mest), og nei det ekke mye bedre ytelse SSD du får enn den der (bortsett fra OCZ Vertex eller noe men har hørt den har en del bugs og at den fucker seg opp hvis du lar pc'en stå i hvilemodus eller noe).

Lenke til kommentar

i7 er kraftigere overall. Den gjør video redigering osv bedre, noe jeg sikkert kommer til å drive med. Jeg gjør ikke noe nå fordi det lagger helvettes mye på denne pc'en så slutta en del. Men i7'en har kraftigere kjerner og kan ta det bedre.

 

Og det ekke så mye forskjell i gaming mellom dem.

 

Og ja, denne pc'en hakke SSD - derfor vil jeg ha det :)

 

 

 

Passer alt?

Lenke til kommentar

Tar ikke grafikkortet alt på fullt? Kan noen isåfall tipse meg om et som gjør det til under 3000? :) (Gjerne mindre)

 

Og spill, så tenker jeg på 1-2 maks 3 spill som VIRKELIG krever mye, siden SSD'en er kjapp og vil da helt sikkert forhindre lagg. Men tenker da evt. på spill med syk grafikk som krever en del.

 

Eller så dropper jeg å ha spill på den. Men tenker maks 10GB lagringsplass for SSD'en.

 

 

Skjermkort til under 3000 som takler alt...? :)

Lenke til kommentar

En SSD vil ikke forhindre lægg. I beste fall kutte litt på loading-times.

 

Et utrolig kraftig skjermkort under 3000kr vil være HD6970 eller GTX570. De er noenlunde jevngode. Tingen er likevel at alle spill er ulike og det er enorm forskjell i hvor god jobb det er gjort mtp. optimalisering og kompatibilitet. Jeg har selv GTX570 og uklokket kjører det de aller fleste spill på full guff. Skaffer du et fabrikkklokket GTX570 eller HD6970 med en god kjøler blir du sikkert fornøyd.

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=622052

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=623542

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=632363

 

Skulle du ikke bli fornøyd med ytelsen så kan du for sikkerhets skyld gå for en kraftigere PSU, f.eks Corsair AX850W så du har mulighet for Crossfire eller SLI.

Endret av Komakino
Lenke til kommentar

Takker for bra og utfyllende svar! :):)

 

Jeg hadde putta inn GTX 580 i lista mi til 3800kr. Hvis GTX 580 funker bedre enn 570 eller Radeon HD 6970 (som jeg hadde før jeg bytta mot gtx 580 =p) så tar jeg heller den.

 

Så... Er GTX 580 et bedre valg? :)

 

 

Og for SSD'en, så ja, tenkte mer på sånne ting ja. Er så veldig kjedelig å vente - hvertfall med denne dataen ;)

 

Og så på Corsair AX750W - men er da 850'en bedre? :)

Hva med hvis du tenker på hvor mye de forskjellige koster...? Har jo nok penger men er vel ingen vits i å direkte sløse... Hvis det ikke er mye bedre, bør jeg vel heller gå for et 1200kr billigere ville jeg tro... Bryr meg ikke om alt ikke går på "Veldig Høyt", bare Høyt ;) Og hvilket av gtx 570 og HD 6970 er mest stille/lavest temperatur?

 

TAKK på forhånd! :)

Endret av Zyvox
Lenke til kommentar

GTX580 er kraftigere enn både GTX570 og HD6970, men kun med 10-15% alt ettersom. Det får være opp til deg om du vil betale 1000kr+ for den ytelsesøkningen. Du finner haugevis av tester på nett der du ser hvor godt kortene yter. Disse testene oppgir også strømforbruk og temperatur så du får nesten bedrive litt egeninnsats og plukke deg ut et kort du tror du vil trives med.

Lenke til kommentar

570 og 6970 er ganske like men hvis du skal spille på 2560x1600 resolution så kjøp 6970.

 

Du kan også kjøpe en 6950 og flash'e den så den kjører like bra som en 6970.

Siden 6950 koster mindre kan du også oppgradere til crossfire senere hvis du føler at du trenger det.

 

750w PSU er greit, men 850w PSU er bedre hvis du skal oppgradere til crossfire/SLI. Du kan også bruke en 850w PSU lenger for eksempel hvis du skal kjøpe en ny PC om noen år og du skal kjøpe PC deler som bruker mer watt så kan du kanskje fortsatt bruke den 850w PSUen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...