Gå til innhold

jvc reciever rx6012


Gjest mafister

Anbefalte innlegg

Gjest mafister

jeg har en JVC Receiver RX-6012R. jeg har snakket med en på irc som ler og kaller den for elkjøp vare osv + at han sier at han har 2x50 watt som er bedre. jeg ler litt av han for det er ganske tåpelig.

 

så jeg lurer på om noen har en mening om dette produktet. selv er jeg fornøyd og jeg får kraftig bass på mine eltax 500 høytalere. når jeg sier kraftig så mener jeg kraftig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-02-05 01:44, gellar_48 skrev:

jeg har en JVC Receiver RX-6012R. jeg har snakket med en på irc som ler og kaller den for elkjøp vare osv + at han sier at han har 2x50 watt som er bedre. jeg ler litt av han for det er ganske tåpelig.


så jeg lurer på om noen har en mening om dette produktet. selv er jeg fornøyd og jeg får kraftig bass på mine eltax 500 høytalere. når jeg sier kraftig så mener jeg kraftig.



 

hi-fi er vel litt utenfor det dette forumet er tenkt brukt til, men jeg kan jo svare likevel.

 

I den prisklassen er 6012 et av de bedre kjøpene du kan gjøre hvis du er mest interresert i hjemmekino, men det finnes nok hundrevis av forsterkere på 2x50W (og mye mindre)som spiller skjorta av 6012 hvis det er snakk om musikk, og da snakker jeg om kvaliteten på lyden, ikke hvor høyt den spiller.

Siden du nevner høyttalerene dine kan jeg jo si litt om dem også. Eltax er så dårlig at jeg vil kalle det nille vare, kraftig bass, dårlig mellomtone og en flisete diskant som ikke er i stand til å gjengi detaljer. Disse ville jeg ikke engang anbefale min værste fiende, langt mindre ha i min egen garasje.

 

pssst! Jeg forhandler bl.a. Eltax, så jeg er glad jeg kan være anonym her :smile:

Lenke til kommentar
Gjest mafister

dette er piss. eltax har god bass, god diskant osv. det du sier om jvc er også helt feil. argh dere skjønner ingenting. jeg sitter her med en bra reciever og 2 bra høytalere. jeg stiller krav til lyd så jeg tror jeg vet hva jeg snakker om.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-07 03:17, gellar_48 skrev:

dette er piss. eltax har god bass, god diskant osv. det du sier om jvc er også helt feil. argh dere skjønner ingenting. jeg sitter her med en bra reciever og 2 bra høytalere. jeg stiller krav til lyd så jeg tror jeg vet hva jeg snakker om.


 

Ehhh... Tja...

 

JVC er kurant nok det, men når de oppgir watt, så er ikke det 8 Ohms RMS kontinuerlig over den oppgitte frekvensbredden.

 

Sverger til Harman/Kardon.

Slår det meste på kvalitet.

 

Høyttalere er en smakssak for pengepung & ører, men en god regel er å bruke dobbelt så mye på forsterker som på høyttalere.

 

Og hva Eltax angår; du får ikke Mercedes til Ladapris, men det duger muligens til hjemmekino.

Prøver du å fyre klassisk musikk så høres det ikke ut.

 

Og basstrykket er optimalisert til det området som vi mennesker oppfatter best; discofrekvensene rundt 80 - 120 Hz. Derav illusjonen om trøkk i bassen.

 

Har selv H/K som nevnt; H/K 4000 + QLN 929 og FS600 foran, QLN 202 bak. 15" 300w Sound Dynamics sub. Snart DVD 20 (H/K seff).

 

Litt crap - høyttalere, men romla bra under landgangen i på Omaha beach i MOHAA.

 

[ Denne Melding var redigert av: Jalla på 2002-02-07 14:09 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-07 03:17, gellar_48 skrev:

dette er piss. eltax har god bass, god diskant osv. det du sier om jvc er også helt feil. argh dere skjønner ingenting. jeg sitter her med en bra reciever og 2 bra høytalere. jeg stiller krav til lyd så jeg tror jeg vet hva jeg snakker om.



Jeg sa jo at jvc er en bra receiver, men det finnes veldig mange forsterkere (ikke receivere)med lav effekt i prisklasser langt opp mot 20000 - 30000 kr, og du sa ikke hvilken forsterker han hadde. Jeg bruker jvc 6010 selv til hjemmekino, men til musikk bruker jeg en billig rotel på 2x25w som jeg synes låter bedre til det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...