Gå til innhold

Interiørfoto som ekstrajobb?


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg lurer på hvordan eiendomsfirma o.l gjør det med fotografering? Har de egne fotografer eller bruker de freelancere? Er markedet tøft og nivået høyt innen sjangeren? Mao. er det plass for amatører?

 

Å drive litt med dette ved siden av studiene er altså hva jeg tenker på. Tror det er en sjanger jeg skal klare å mestre, og har utstyr som passer fint til å gjøre det. Noen som har noen tanker?

 

Om det skulle ha noe å si, er det i Trondheimsområdet jeg holder til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Jeg lurer på hvordan eiendomsfirma o.l gjør det med fotografering? Har de egne fotografer eller bruker de freelancere? Er markedet tøft og nivået høyt innen sjangeren? Mao. er det plass for amatører?

 

Å drive litt med dette ved siden av studiene er altså hva jeg tenker på. Tror det er en sjanger jeg skal klare å mestre, og har utstyr som passer fint til å gjøre det. Noen som har noen tanker?

 

Om det skulle ha noe å si, er det i Trondheimsområdet jeg holder til.

 

De fleste har nok faste fotografer ja. Markedet her i Trondheim er veldig lite. Jeg har fått et par forespørsler om enkeltjobber, men jeg er også utdannet innen interiørfaget. Men nivået er veldig høyt på de få jeg kjenner til hvertfall, men du lykkes uansett ikke om du ikke prøver. Jeg anbefaler deg bare at setter sammen en liten portfolio og tar turen rundt å snakker med alle eiendomsmeglere :)

Lenke til kommentar

Det er byråer for Eiendomsfotografer som meglerene stort sett hyrer inn. Det er veldig mye ett volum marked med mange jobber og lite per jobb og de fleste ordner også div. ekstratjenester eller har en sær gimmick som feks foto med stang, 360-bilder eller videoer.

 

Fotografer noen leilgheter bare for "morro" med rette linjer og fint lys, så send til de byråene som er i Trondheim. Tror det er en bransje det er ganske lett å få seg jobb i. De utlyser ihvertfall mye jobber.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...