Gå til innhold

Automasjon Eksamen VG3 - Innspill? Forslag?


Sestad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er en tråd om pH-måling på denne examen:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1346517&pid=17804611&st=0entry17804611

 

 

Hva lurer du på? Det står i forberedelsen på side 5 at

"Du skal blandt annet delta på følgende jobber:

- Ombygging og feilsøking på sløyfe 30, sløufe 50 og skifte motor til vifte I-50. "

 

Så det å prøve å forstå og å tegne opp disse sløyfene for å forstå funksjonsmåten til de, vil jeg tro er en bra forberedelses-måte. I tillegg tenke gjennom hvordan du vil gå fram for å bytte en motor som står i et anlegg som må ha full stans i produksjonen for at jobben skal kunne utføres. HMS, arbeidsbeskrivelse, osv osv.

 

 

edit: Kan selvfølgelig hende at oppgaven i morgen har med noe HELT annet å gjøre, sååå... :hrm:

Endret av raristam
Lenke til kommentar

Jeg skal ha samme prøven i morgen som privatist.

 

Blei positivt overasket over at alle hjelpemidler er tillat utenom komunikasjon

Tror denne kan være en fin mal til eventuell oppgave kontroll og vedlikehold på sløyfe 50

 

www.pro.sf.no/.../Minifagprove_nr_2_komprimert_utgave.pdf

Lenke til kommentar

Skal glede alle som skal ha denne.

 

 

Oppgave 2 er meget pen, siden den er 90-100% identisk med den oppgaven som ble gitt høsten 2007.

Så, søk opp eksamen ifra H07, så finner dere oppgaven =)

 

 

 

Ellers føler jeg at denne eksamen ikke byr på så mange utfordringer i forhold til tidligere eksamen.

 

Man vil komme borti PLS og er man riktig uheldig, Bus-systemer. Så lurt å sette opp et PID regulerings system i PLS programmet i dag, slik at man er klar til i morgen =)

Lenke til kommentar

Ombyggingsdelen tenkte eg kunne bli ein foroverkobling med flow på forbruk, rask skisse:

6qji8g.png

Dermed får ein raskere reaksjon på ph reguleringa. Ellers tar det jo ei stund før ein endring i ph verdien blir merka, på samme måte som ved ein temperatur regulering.

Endret av Ninja-Fisk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...