Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Matematikk 1003 - 2P Vår 2011


Anbefalte innlegg

Er det noen her som hadde denne i dag, altså 1+2P-matematikk, og som har synspunkter på oppgavene? Jeg følte alt var langt mer kompliserte enn på tidligere eksamener, spesielt del 1 med flere tekstoppgaver og færre "småoppgaver" som enkle ligninger etc man bare trenger å regne rett ut. Vanligvis har det kanskje holdt å sette opp en ligning eller gjøre enklere utregninger. I del 2 reagerte jeg blant annet på at man ikke kunne velge 1 av 2 oppgaver fritt på slutten, og at man i stor grad måtte bruke logikk og ferdigheter på høyt nivå i flere av oppgavene.

 

Videre synes jeg det var rart at man måtte gjenta visse utregninger, som i oppgaven med fartsgrenser på 50 og 80 km/t hvor du måtte sette opp hele pakka i begge situasjonene. Man skulle tro det holdt med 1 utregning av samme art, og at de heller ville brukt de andre poengene til andre oppgaver. Geometri var det så å si ingenting av, mens du i minst 3 oppgaver skulle vise at du kunne regne ut hvor mange prosent ett tall tilsvarer et annet.

 

Litt rart synes jeg også det er at man i andre klasse på VGS skal vise at man kan dele og gange uten kalkulator, og i såpass mange av stykkene på del 1. Skulle ikke dette være et tilbakelagt stadie fra barneskolen? Er skuffet fordi det har gått så bra når jeg har sittet med oppgavene på egenhånd, mens det nå gikk helt elendig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9821734

Jeg er veldig enig med deg, oslojenta. Synes oppgavene var stort sett mye vanskeligere enn tidligere eksamenssett. LIkte heller ikke hvordan de snudde på oppgavene, f.eks. "finn den lineære sammenhengen" - hva er det??

 

Skuffet over oppgavene!

 

Er veldig spent på fasiten nå! ER det noen som vet hvor man får tak i løsningsforslag til denne eksamen? Holder nesten ikke ut her, altså.. :p

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...