Gå til innhold

Ny TV - 42-46" - LED/PLASMA - 5-7000kr


Anbefalte innlegg

Hei

 

Skal ha ny TV og trenger litt hjelp.

 

Størrelse:

42-46", skal stå på rommet og brukes til og se serier, filmer, spille FM og surfe på nettet.

 

Prisklasse:

5000-7000kr ca

 

Hva slags spesifikasjoner mener du tven bør ha?

LED/PLASMA FullHD? 2-4x HDMI, 100HZ helst.

 

Hva annet enn tv skal du bruke den til?

Blir koblet til PC det meste av tiden, kan også være det blir tilkoblet en PS3.

 

Har dere noen gode forslag rundt denne prisklassen hadde jeg vært evig takknemlig.

 

Mvh

Thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du skal ha pc-en koblet til er det beste valget for deg en lcd-skjerm. LED derimot har faktisk ikke mye å si for billedkvaliteten hvis lysene da ikke er montert bak tv-en.

 

Edge LED gjør bare at tv-en blir ekstremt flat.

 

Når det gjelder hvilken skjerm du skal velge er det snakk om ekstremt mye smak og behag. Personlig liker jeg skjermene til Samsung. De overdriver fargene på en positiv måte og sortnivået er dypt. Noe som igjen skaper god dybde i bildet. 100-200hz systemet til Samsung har flere justeringsmuligheter enn de fleste andre merker. Noe som er en fordel hvis du ikke setter pris på den litt rare videoeffekten systemet gir. Andre derimot elsker nettopp denne effekten.

 

Andre merker du kan sjekke ut er LG(super design) og Sony(veldig god billedbehandling).

 

Med andre ord! Ta en tur i butikken. Sjekk tv-en skikkelig. Spør betjeningen om du kan få en DVD/BD spiller så du kan leke litt med noen medbrakte filmer.

Lenke til kommentar

Takk for bra svar.

 

Vet at jeg burde komme meg ut i butikken, men det jeg lurte på var om dere hadde noen bra forslag.

Slik at jeg vet litt hva jeg skal se etter.

Grunnen til LED er at jeg tenker og smette den opp på veggen + at designmessig er det så sykt smooth:p

 

Problemet er at alle leverandører har ett vannvittig utvalg og for meg som ikke er helt inne på dette området så blir det ett probem og skille fra modellnummer osv..

 

Håper på like bra svar som ditt LORD, og noen forslag til TV'er i den prisklassen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...