Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Forsikring på MC


Anbefalte innlegg

Lurer på å kjøpe meg en tung MC nå iløp av sommeren, noen tips hvor forsikringer er billigst?

Er 21 år har all oppsammlet bonus siden jeg var 18 år på bil (aldri ulykke og.l).

 

Tenkte noe i Sport/endoro stilen, gsx-r, zx-6/9, R1/R6, GSR.

 

Takker for alle svar :))

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har fått tilbud med over 2.000 i forskjell fra den ene dagen til den andre - samme selskap.

Men de som somregel har vært med laveste priser, har vært Gjensidige eller Storebrand.

 

Prisene varierer enormt etter hvor du bor, hvem du snakker med, hvor god du er til å prute osv osv...

Er bare å ta deg en dag på telefonen og ringe dem alle sammen.

 

Det at du har bonus og ikke skader tror jeg ikke blir vektlagt så mye - du er i feil alder til en slik sykkel, så det blir nok endel kroner å betale om du går for sporten. Men man vet aldri, så kan ikke skade å ta en telefon.

 

Før kunne du få halvårsforsikring siden sykkelen står halve året hos de fleste, men det var ikke aktuelt lenger sist jeg sjekket (to-tre år siden).

Lenke til kommentar

Viktig å hugse på at R-sykler er generelt rødmerka hos mange forsikringsselskap. Og du bør rekne med å betale 10k ++ for kun ansvar.

Og sidan forsikringspriser er så forskjellig, som ixa skreiv, så er det lettast å ringe rundt til forskjellige forsikringsselskap og høyre kva dei kan tilby.

 

Og det å forsikre sykler på foreldre osv synes eg personleg blir feil. Har du ikkje råd til å ha forsikringen på deg sjølv så har du ikkje råd til å ha motorsykkel.

Men det er jo klart at det er ein moglegheit som fleire har benytta seg av opp gjennom tidene.

Lenke til kommentar

Ja, koster skjorta å forsikre racere, spesielt hvis du er under 30. Tror ikke bilbonus påvirker sykkelbonus, men jeg kan ta feil. Vil anbefale deg å sjekke syklene i gjensidiges forsikringskalkulator, da får du en viss ide om hva den aktuelle sykkelen koster å forsikre. Med det sagt så tviler jeg sterkt på at gjensidige er det rimeligste, de er kjent for å være dårlige på mc, både kunnskapsmessig og i pris.

 

Ville heller ikke forsikra på far, heller starta med en litt snillere sykkel og bygget opp bonus selv.

Lenke til kommentar

Har nå kjøpt -07 gixxer.

Gjorde det igjennom gjensidige som hadde det beste tilbudet å komme med.

Full kasko 17 000 kr.

Førte og over alle forsikringene mine til Gjensidige. Full kasko, 02Audi, gixxer, livs/skade forsikring, innbo, og reise. Alt samment til en 28 tusen i året noe jeg er fornøyd med.

Forsikringer er billigere enn damer, og man trenger ikke sistnevnte når man har MC!

 

Men etter 2 dagers kjøring så er det allerede verdt det og jeg skjønner hvorfor de syklene her blir satt på svartelisten!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...