Gå til innhold

D90 - fotografering av motorsport. 70-200 eller tilsvarende?


Anbefalte innlegg

Jeg har fått en forespørsel om å fotografere litt for den lokale "mc-klubben" :) til neste års kalender, og kommer da til å trenge ett noe lengre objektiv enn de vide objektivene jeg har fylt opp stallen min med.

 

Dette objektivet skal altså monteres må mitt D90, og for ikke å knekke lommeboka har jeg kikka på både sigma sin AF 70-200mm F2,8 APO EX DG MACRO II HSM og liknende objektiver, både brukte og nye, men 6000 er på en måte akkurat så mye som jeg er villig til å gå :)

 

Eller er det noe vits i å satse på ~180mm fastobjektiver?

 

Jeg bare ser at det er ganske mye å velge i i dette sjiktet både nytt og gammelt, men det bør være ett raskt objektiv og helst ha grei IQ.

 

Noen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har Sigma 70-200 HSM II, og jeg må si at det er godt til actionfoto. Har prøvd det på fatterns D90, og bruker det jevnlig på mitt D7000. Autofokusen er virkelig kjapp. :) Skarpt nok fra største blender også, har du mulighet til å blende ned til 3,5 pleier jeg å gjøre det, så er jeg sikker på å få bedre optisk ytelse. f2.8 er for all del en brukanes blender, så kjør på med Sigmas 70-200 HSM II. :)

Lenke til kommentar

Eller er det noe vits i å satse på ~180mm fastobjektiver?

 

Nikons AF 180mm f/2.8 gir svært mye bildekvalitet for pengene, og er lett og hendig. Men treg autofokus gjør den best til portretter og ting i langsom fart. 70-200mm er nok beste tips.

Endret av TaraldR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...