Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvor store utgifter må vi regne med ?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg og kjæresten min skal flytte sammen til høsten på et studenthjem. Prisen i måneden er 5000 kroner til sammen, og da er alt inkl som vann og strøm. Det vi lurer på er om hvilke andre utgifter som vil komme med, og hvor store disse er? F.eks mat, forsikringer , annet osv.

 

 

Takker for alle svar! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Sånn ca.. (mest for å minne dere på ting dere må huske)

 

Internett 400

Klær/sko 1000

Mat/husholdningsartikler 3000

Sosialt/fun&games 1500 ??? Helt avhengig av dere

Treningssenter ??

Div 1000

 

 

Husk å ta hensyn til transport (busskort e.l.) samt utgifter til bøker i begynnelsen av semesteret

Lenke til kommentar

Mat er umulig å vite ettersom vi ikke vet hva dere ligger på.

Når det gjelder forsikringer så er det som regel innbo og reiseforsikring som gjelder, men det kan hende at dere er dekket hjemmefra, men hvis ikke så er det ikke ofte mange kronene i måneden, sjekk hos f.eks Gjensidige eller Storebrand.

 

Telefon er jo også bruksavhengig og internett er ofte inkludert. Tjenester som Spotify e.l må jo inn i budsjettet. Det samme gjelder poster for kleskjøp og kulturting som f.eks kino. Men alle disse tingene er bruksavhengig.

 

Dere må også vurdere om dere trenger å spare noe til sommermånedene eller til en buffer.

 

Hvis du ser på budsjettmalen som jeg har lagt ved så er den basert på min, derfor er det poster som barnehage og slikt også med. Matbudsjettet der er lagt inn ut i fra meg og to barn og inkluderer alle husholdsartikler.

 

Når det gjelder treningssenter, pensumbøker og kollektivkort så kan dette, ofte, kjøpes med storpengeutbetalingene fra lånekassen i august og januar.

budsjettmal.pdf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...