Gå til innhold

Problemer med installasjon av skriver


Anbefalte innlegg

Har problemer med installasjon av en printer.

 

Skriveren er en "konica minolta PagePro 1300w", og operativsystemet er Windows 7.

 

Har prøvd både å laste ned driver fra konica minolta sin hjemmeside, og å kjøre den medfølgende CD-plata.

windows finner "enheten", men klarer ikke å identifisere den.

 

Det var ingen problem å installere på det forrige operativsystemet mitt Windows Vista, men nå på win7 er det verre. Samme hardware.

 

Når jeg kjører setup og skal installere driver, får jeg opp denne feilmeldinga. Noen tips?

post-66675-0-50571100-1305835311_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Last ned og prøv denne?

 

http://www.konicamin...tOption=product

 

 

Eller prøv forslaget på denne siden?

http://www.fixya.com/support/t8789707-pagepro1300w

 

Takk for svar!

har prøvd den driveren som du linket til opptil flere ganger, men funker ikke.

 

Det forslaget på den siden du linket til funket heller ikke. som han skriver, skal man søke i windows update under installasjon for å finne riktig skriver.

Jeg ser at hele listen blir oppdatert, men finner ikke min PagePro1300w.

 

Jeg ser også utifra "compatibility list" på konica sine hjemmesider at Vista sin driver skal fungere i win7 32-bit, men under 64-bit står det bare en strek (-). Jeg har 64-bit. kan det være her det butter?

 

kom gjerne med både forslag, tips og ellers alle andre synspunkter. litt kjipt å måtte kjøpe ny printer, bare fordi jeg ikke finner noe driver :ermm:

Endret av Backbone
Lenke til kommentar

En annen ting; Sjekk ut det bildet jeg la ut i første post.

Kan det av en eller annen grunn være sånn at jeg mangler akkurat den "MIMFPR_N.DLL" -fila på pc'n?

 

Får ikke installert på fruens pc heller, så da må det jo være en bug i win7 hvis det mangler den fila?

 

 

Når jeg laster ned driver'n til win7 fra konica sine sider, finnes det en fil som heter nesten nøyaktig det samme. i denne mappa man laster ned ligger det 46filer, men man skal kun trykke på "setup.exe". Blant disse filene ligger det en fil som heter "MIMFPR_N.DL_" , altså mangler en "L" på slutten.

 

bilde:

post-66675-0-82824200-1305851105_thumb.jpg

 

har dårlig erfaring med å begynne å skaffe seg disse filene som mangler, fordi har opplevd at når man har skaffet den ene manglende fila, kommer det bare en ny fil som mangler.

 

Nesten som om man skulle tro at ikke "hele" driveren blir installert?

Endret av Backbone
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...