Gå til innhold

Etablering av hobbybedrift, hjelp?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg vurderer å starte en hobbybedrift, der jeg fikser datamaskiner for litt småpenger.

 

Er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan markedsføre og etablere, har jeg rett på noe støtte? Noen tips ellers?

Endret av Kalsium
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg vurderer å starte en hobbybedrift, der jeg fikser datamaskiner for litt småpenger.

 

Er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan markedsføre og etablere, har jeg rett på noe støtte? Noen tips ellers?

 

Å registrere deg i enhetregisteret koster deg ingenting, og da har du også et org.nummer. Dette er viktig hvis du skal fakturere andre.....

 

For markedsføring anbefaler jeg deg å benytte google adwords. Hvis du ikke vet hvordan du skal benytte dette kan du sende meg en PM og jeg skal sørge for at du får et gavekort, og gratis "kom igang hjelp" fra Google.

 

Sjekk ellers vårt gratis grundermagasin Genuin for mer nyttig informasjon. Linker til dette magasinet finner du i denne tråden:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1311098

Endret av Genuin
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet-gu5FnYol

Har selv startet en liten bedrift der jeg tilbyr PC support til private og små bedrifter. Har opplevd en del etterspørsel etter at jeg hengte opp flyere i lokale matbutikker, samt leverte ut flyere direkte i postkassen til folk. Det er mange som har tatt vare på de og hatt de for hånden når et problem har oppstått :) Vanskelig å få jobb bare på jungeltelegrafen i starten. Vil anbefale at du oppretter et enkeltmannsforetak. Greit å huske at du blir momspliktig hvis du overstiger en omsetning på 50 000 kr pr. år. Kjedelig med baksmell der.

 

Jeg søkte Ung Tiltaktslyst og fikk 7000 kr i støtte til profilering. Ellers var det ikke mange plasser å få støtte, da datasupport ikke er noe nytt påfunn :p Benyttet meg også av kommunens tilbud om veiledning, for å få greier på det som var verdt å vite i starten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...