Gå til innhold

Trenger hjelp til å finne liten strømforsyning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den spiser vel fort opp mye av marginene, men sett den inn i regnestykket sammen med de andre og se hvor det lander. Du bør la det være rundt 15-20% margin fra 150watt for å holde systemet stabilt over tid da strømforsyninger blir svakere etter noen år, pluss det lille tapet i den interne strømforsyningen. Og alt det tatt i beregning tror jeg det havner akkuratt på grensen med et lite knippe usb-enheter og sånt, med den cpuen du har funnet altså.

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar

Den spiser vel fort opp mye av marginene, men sett den inn i regnestykket sammen med de andre og se hvor det lander. Du bør la det være rundt 15-20% margin fra 150watt for å holde systemet stabilt over tid da strømforsyninger blir svakere etter noen år, pluss det lille tapet i den interne strømforsyningen. Og alt det tatt i beregning tror jeg det havner akkuratt på grensen med et lite knippe usb-enheter og sånt, med den cpuen du har funnet altså.

Så jeg kan bruke ca. 120 Watt tilsammen.

 

Prosessoren bruker 65W

Hovedkortet vet jeg ikke :p

Harddisk, ingen anelse

Dvd-leser aner ikke

 

Tviler vel på at jeg kommer meg over 120 Watt, men er vel dumt å gjøre det hvis man er i tvil :/

Lenke til kommentar

Det står, og jeg siterer: Four compatible Universal 12V AC adapters are available - 60W, 80W, 110W and 150W. Select the 110W AC Adapter if you are using a socket CPU Mini-ITX board (we recommend 65W TDP CPUs maximum). 60W and 80W AC Adapters are enough for embedded Mini-ITX boards (e.g. Atom, C7 powered) Vil det da si at jeg skal kjøpe et 110W adapter? Og mister jeg da 40W?

Lenke til kommentar

12v adapteret. Pcen vil ikke trekke over 120 watt som er en sikker grense med 150 watt 12v adapteret, derimot så vil den nok kunne trekke 100, som fort vil bli veldig på kanten med et 110w adapter, sett at 4% forsvinner i den interne psu-enheten.

Aha

 

Men for å konvertere fra 5/2.5 mm til 4 pin mini-din jack, skal jeg da koble ut den orginale 5/2.5 mm ved den hvite boksen her og stikke inn denne ? Eller bare la 5/2.5 mm stå og koble 4 pin mini-jack til den 12V Aux (4pin)?

Lenke til kommentar

DEn skal erstatte den andre inngangen som sitter der, aux kontakten skal ned i hovedkortet til cpuen. Siden aux kontakten er en han-kontakt og adapterkabelen er han ville du uansett fått problemer med å sette dem sammen.

Hehe, det la jeg ikke merke til, men såklart, det går dårlig..

 

Men tusen takk igjen! Tror de fleste problemer er løst nå. Mindre cpu-vifte, mindre strømforsyning. De to siste tingene jeg må spørre om er vel: Hvor mange SATA-kabler trenger jeg? Jeg skal ha harddisk og dvd-leser.. Det er vel de eneste som trenger SATA?

 

Er dette en grei harddisk?

Lenke til kommentar

DEn skal erstatte den andre inngangen som sitter der, aux kontakten skal ned i hovedkortet til cpuen. Siden aux kontakten er en han-kontakt og adapterkabelen er han ville du uansett fått problemer med å sette dem sammen.

Hehe, det la jeg ikke merke til, men såklart, det går dårlig..

 

Men tusen takk igjen! Tror de fleste problemer er løst nå. Mindre cpu-vifte, mindre strømforsyning. De to siste tingene jeg må spørre om er vel: Hvor mange SATA-kabler trenger jeg? Jeg skal ha harddisk og dvd-leser.. Det er vel de eneste som trenger SATA?

 

Er dette en grei harddisk?

Det er en helt utmerket harddisk, enormt mye plass i hvert fall. Hvis du skal ha to sata enheter vil du gjerne ha en pata/molex til sata adapter, siden det bare sitter en sata på strømforsyningen. F.eks http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=314054.

Lenke til kommentar

DEn skal erstatte den andre inngangen som sitter der, aux kontakten skal ned i hovedkortet til cpuen. Siden aux kontakten er en han-kontakt og adapterkabelen er han ville du uansett fått problemer med å sette dem sammen.

Hehe, det la jeg ikke merke til, men såklart, det går dårlig..

 

Men tusen takk igjen! Tror de fleste problemer er løst nå. Mindre cpu-vifte, mindre strømforsyning. De to siste tingene jeg må spørre om er vel: Hvor mange SATA-kabler trenger jeg? Jeg skal ha harddisk og dvd-leser.. Det er vel de eneste som trenger SATA?

 

Er dette en grei harddisk?

Det er en helt utmerket harddisk, enormt mye plass i hvert fall. Hvis du skal ha to sata enheter vil du gjerne ha en pata/molex til sata adapter, siden det bare sitter en sata på strømforsyningen. F.eks http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=314054.

Takktakk :) Vet du om noen i Norge som selger picoPSU?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...