Tara- Skrevet 12. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2011 Heisann! Jeg har engelsktentamen i morgen, og lurte på om dere hadde noen tips til hvordan jeg skal skrive en bra fortelling? Har bare fått 3ere på fortellinger, og hater det, så alle gode tips tar jeg i mot med takk. Lenke til kommentar
maikenflowers Skrevet 12. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2011 Dersom du føler du ikke får til noveller (antar det er det du mener med fortellinger), kan du jo prøve deg på sakprosa? Har du fått bedre karakterer på sakprosatekster enn på noveller i norsken, for eksempel? Lenke til kommentar
Tara- Skrevet 12. mai 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. mai 2011 Nei, mener fortellinger eller noveller. Vet ikke om det er helt det samme? Men har du noen tips til hvordan jeg kan skrive en god fortelling/novelle? Jeg får jo ikke velge om jeg skal skrive noveller eller sakprosatekster. Lenke til kommentar
Pilkern Skrevet 12. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2011 Du kan jo lese litt om språklige virkemidler. ... og om forskjellige sjangrer og hva som kjennetegner dem. Lenke til kommentar
Pilkern Skrevet 12. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2011 Og husk norsk-engelsk engelsk-norsk ordbok Lenke til kommentar
Karmany. Skrevet 12. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2011 Bruk de 10-20 første minuttene på å tenke ut historien, personene, hva som skjer osv. Da er du godt igang! Lenke til kommentar
maikenflowers Skrevet 12. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2011 Det var da rart dere ikke kunne velge sakprosa! Jeg kan i hvert fall komme med noen tips: Bruk tid på å skildre miljøet! Ikke skriv om de mest dramatiske hendelsene - det kan ofte bli for klisjépreget. Ikke la novellen inneholde for mange personer. La handlingen utspille seg innenfor et kort tidsrom. Ellers er litterære virkemidler, som var nevnt lenger oppe, lurt å ha med. Lykke til! Lenke til kommentar
Tara- Skrevet 13. mai 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. mai 2011 Det gikk (veldig (tror jeg)) bra! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå