Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Viftene går som de skal men pcn booter ikke.


Anbefalte innlegg

Heisann, trenger litt hjelp siden har problemer med å få i gang pcen min som den skal.

Er vell litt over 3 uker siden nå at fikk problemet, pcen startet ikke å virket mer eller mindre død, så ut som kunne være enten hovedkort / strømforsyning, viftene startet litt, men slo seg av etter noen sekunder, hørte heller ingen lyd av at pcen bootet seg opp, så mest ut som kunne være hovedkortet der og da, pratet også med Komplett hvor jeg hadde kjøpt delene som en oppgraderings pakke (hovedkort, prossessor og ram) å fortalte litt om hva problemet var og hva som skjedde når prøvde noe, hvor de da sa at det hørtes ut som var hovedkort som kunne være defekt. Sendte derfor inn hovedkortet, prossessor og ram siden det var som en oppgraderingspakke så de kunne teste alle de delene.

 

Fikk delene tilbake i posten en stund etter hvor alle delene hadde blitt testet OK å de funket som de skal å de klarte å boote å komme til windows uten problemer, de hadde også lagt ved test resultatene fra programmet de testet med osv. Så skrev de at det da hørtes ut som var problem med strømforsyningen som kunne være problemet da. Så var på en butikk igår å kjøpte en ny strømforsyning, koblet sammen pcen igjen, nå starter viftene som de skal men selve pcen ville ikke boote. Tok ut delene for å teste en etter en for å se om kunne være noe annet da som gjorde de, koblet sammen igjen uttenfor kabinettet å fikk faktisk starta den etterhvert. Tenkte kunne være ledninga for power knappen som kunne være litt problem også for selve knappen er dårlig å henger igjen av og til men har prøvd en annen sånn også uten hell. Har prøvd 2 forskjellige sjermkort for å utelukke problem der siden ikke kommer noe på skjermen, også prøvd forskjellige skjermer. aner ikke hva som kan være problemet nå lenger siden har prøvd å teste det meste nå, og hovedkort, ram og prossessor har blitt testet OK hos komplett også.

 

Om noen har noen gode ideer til hva jeg kan gjøre videre nå så kunne fått problemet løst så hadde jeg vært evig takknemmelig. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kortslutning mellom HK og kabinett, sjekk at du ikke har et avstandsstykke for mye i kabinettet.

 

Eneste gangene jeg har fått boota den opp etterhvert er jo når koblet den sammen utenfor kabinettet, så er mulig er det da ja, skal prøve igjen å se, akkurat nå hadde jeg det bare koblet sammen på antistatisk matte da som ligger på kabinettet så er jo ikke borti selve kabinettet da, hatt litt mer hell med å få den igang da. Men virker som tar litt tid alikavell, prøvd en del ganger å de gangene jeg fikk bootet litt opp så sto viftene bare å kjørte i noen min, så bootet pcen å startet da. Men skal prøve å legge det lengre ifra kabinettet nå å se om blir noe forskjell.

Lenke til kommentar

Kortslutning mellom HK og kabinett, sjekk at du ikke har et avstandsstykke for mye i kabinettet.

 

Eneste gangene jeg har fått boota den opp etterhvert er jo når koblet den sammen utenfor kabinettet, så er mulig er det da ja, skal prøve igjen å se, akkurat nå hadde jeg det bare koblet sammen på antistatisk matte da som ligger på kabinettet så er jo ikke borti selve kabinettet da, hatt litt mer hell med å få den igang da. Men virker som tar litt tid alikavell, prøvd en del ganger å de gangene jeg fikk bootet litt opp så sto viftene bare å kjørte i noen min, så bootet pcen å startet da. Men skal prøve å legge det lengre ifra kabinettet nå å se om blir noe forskjell.

 

Når det gjelder kortslutning mellom hovedkort og kabinett er det to feil du må unngå:

Typisk feil#1 - å ikke bruke spacere i det hele tatt. Ta sier det seg jo selv at diverse vil kortslutte på baksiden

Typisk feil#2 - å bruke for mange spacere (altså å ikke se på hvilke som er merket ATX dersom du bruker et ATX kort for eksempel). Da kan spacerene naturligvis få kontakt med noe på baksiden (fordi det ikke er et hull der) og kortslutte noe.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

flyttet matten med alle delen osv lengre bort på gulvet nå bort fra kabinettet, fikk bootet pcn 2 av 4 ganger hvert fall da uten problem å startet som den skal, så kan virke som er noe kortslutning mellom HK og kabinett som er problemet da ja men skal teste litt mer nå da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...