Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tar jeg ikke feil så er Spotifys API opprinnelig i C men har sett noen som har wrappa den til C#, og sett til Java også kalt jotify men den tror jeg er borte nå. Ellers kan du bruke eksterne java biblotek ja. Den letteste måten er å laste ned bibloteket og importere det i IDEn din.

Lenke til kommentar

Hvis du programmerer i java så vil du bruker du java sin "API", dette er da grunnlaget for alt du gjør videre. Dette vil da typisk inneholde alle grunnfunksjoner.

 

For å slippe å finne opp hjulet på nytt så er det vanlig å bruke biblioteker (eksterne API-er) for diverse spesialiserte oppgaver.

 

F.eks kan Spotify lage et java-bibliotek som gjør at du kan jobbe opp mot spotify. For å bruke disse så legger du disse bibliotekene i classpathen. De kan da brukes på samme måte som java-APIen.

 

På jobben min bruker jeg f.eks JFreeChart for å lage grafer, JasperReport for å lage rapporter, Apache Commons for diverse småting, osv.

 

Java har et utrolig stort utvalg av slike biblioteker, så å si alt er gratis og du får tilgang til kildekoden. Det er en av hovedfordelene jeg ser med Java.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Application_programming_interface

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...