Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

noen som vet om disse fargefliterne passer canon EX430 II og/eller EX580 II

 

http://fotovideo.no/Avdelinger/Produkter/Blits--and--videolys/Blits--and--videolys-tilbeh%C3%B8r/Difuser--and--fargefilter/Nikon-Fargefilterset-for-Blitz-SJ-3-Til-Niko-SB-900-117399.aspx

 

evt er jeg på jakt etter en annen norsk nettbutikk som selger filter jeg kan sette på blitsen for å korrigere hvitbalansen

 

P-E

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke den passer, og jeg tror det er vanskelig å finne gode løsninger i andre nettbutikker.

 

Men hvorfor gjøre det komplisert. Det er relativt enkelt å lage en holder for "filter gels", og demopakker med "filter gels", f.eks Rosco får man tak i for noen få dollar. Edit: Asahi viser til en kurant løsning.

 

Eksempel på en enkel løsning som kan kjøpes, er GElHolder. I et kit med 55 stk Rosco gels koster denne under 200 norske kroner levert på døra.

 

LumiQuest har også en løsning, LumiQuest FXtra (LQ-121). LumiQust har norsk distributør, PR-Foto AS. Ta kontakt med de.

Endret av Bolson
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har en sånn "flash diffuser" plastdings som jeg setter forran blitsen (fulgte med FL-50R som jeg har). Inni denne legger jeg sånn gjennomsiktig plast som følger med sånne gode godte-greier som svigermor alltid kjøper når det er jul... Forskjellige sjokolader med ulikt fyll inni. Lilla, rosa, blå, grønn.... Jeg har en HAUG med sånne snop-papirgreier som jeg bruker.

 

It's excellent!

 

Edit; Snopet heter "Quality Street". Bilde; 2122722198_c4984d80da_b.jpg

Endret av kiskogl
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bare for å svare på trådstarters spørsmål i utgangspunktet: Ja, jeg bruker en slik gelpakke fra min tidligere SB-900 på min 580EX II. Bruker en pitteliten klump "lærertyggis" på undersiden av blits for å holde fast gelen med.

 

Linken fra Ashal skal sjekkes ut da borrelås er noe mer pratisk. :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...