Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Annullering av 2/3 tentamen.


Anbefalte innlegg

Jeg fikk tilbake tentamens resultatene mine i dag, og ble tatt ut av klassen. Læreren var veldig i tvil til om jeg at jeg hadde skrevet teksten ettersom at teksten jeg skrev for hånd manglet de grunnleggende bøyningene ( dette er spansk) mens delen jeg skrev på PC var "alt for bra", med andre ord beskyldte hun meg for juks og sa at hun ville jeg skulle sette meg ned og skrive den på nytt uten hjelpemidler. Det endte med at hun annullerte hele shiten og det dårlige jeg hadde gjort telte istedet. Jeg kan si så mye at det var en grunn til at jeg skrev det bedre på pc. Men det jeg lurer på er om hun har rett til det? Var ikke noe plagiat, og hun kan ikke bevise det med mindre hun fratar meg pc og andre hjelpemidler som er lov.. føler jeg blir småforbanna

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å gjeva ut nye tentamenar er ganske vanleg i situasjonar der heile klasser har (potensielt) drivi med juks. Å gjera det for einskilde elevar er litt meir spesielt, men det skjedde faktisk med meg ein gong då eg fekk hjerneteppe og måtte levera blankt på ein tentamen i engelsk. Eg tviler difor sterkt på at det ho gjer er utafor det som er rett og rimeleg.

 

Du skjøner, å få ein ny tentamen skader ikkje dei ærlege elevane, ettersom dei vil prestera like bra eller endå betre. For elevane som derimot har juksa, er det verre, og det er ikkje ein dårleg ting.

Lenke til kommentar

Å gjeva ut nye tentamenar er ganske vanleg i situasjonar der heile klasser har (potensielt) drivi med juks. Å gjera det for einskilde elevar er litt meir spesielt, men det skjedde faktisk med meg ein gong då eg fekk hjerneteppe og måtte levera blankt på ein tentamen i engelsk. Eg tviler difor sterkt på at det ho gjer er utafor det som er rett og rimeleg.

 

Du skjøner, å få ein ny tentamen skader ikkje dei ærlege elevane, ettersom dei vil prestera like bra eller endå betre. For elevane som derimot har juksa, er det verre, og det er ikkje ein dårleg ting.

 

Jeg ser den, men det kan det ikke være lov å gi meg en ny tentamen og nekte meg de samme hjelpemidlene som de andre har hatt? det virker jo helt feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...