Gå til innhold

Tips/hjelp for Cho'gall


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Er i et ganske laid-back sosialt raiding guild, og vi har kommet til Cho'gall (er pr. idag på 3/4 BoT, 5/6 BWD og 1/2 T4W). Hadde vårt første besøk der i går...

 

Raid var 2 pally tanks, 3 mages, rogue & warrior dps samt pally, shaman og priest healer.

 

Jeg syns vi slet en del med å få det under kontroll, og beste forsøk var rundt 40% og 5. adherent var allerede på vei da...

 

Et par feil vi gjorde var å ikke være godt nok gruppert når adds spawner fra adherent slik at blood of the old god ble litt for mye spredt ut for at ranged kunne ta dem effektivt ned, og en justering til vi skal gjøre er å bare bruke en ranged for første (og kanskje andre) bølge med adds for å få mer dps på boss. Men jeg vil gjerne høre om andre har noen tips/triks de brukte for å få denne kampen under kontroll. Etterhvert gikk det ganske bra å bryte MC fort (mages counterspell), men som sagt adds kom litt for fort/nærme oss og vi hadde ikke nok dps på boss.

 

Jeg er for øvrig klar over at visse klasser kan hjelpe mye på denne encounter (hunter med traps, en boomkin kanskje), men jeg mener det burde være fullt mulig med det vi har også. Vi prøver å drepe adherents på trappen på vei inn i rommet).

 

For øvrig.. et sidespørsmål.. har noen opplevd at du ikke "ser" Cho'gall før kampen begynner? Kan targete men av og til var han "usynlig"...

Takk for tips.

Endret av pax1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok.

 

Gjør dere noe spesielt i forhold til "standard guides" som f.eks bare gå med 2 healers eller evt. kun 1 tank med en Fury of Cho'gall soaker som kan taunte og så tank taunter tilbake igjen?

 

Eller er det standard 2 tanks, 3 healers 5 dps?

 

Og bruker dere alle ranged på adds i hver wave for at de går fortest mulig ned, eller kun 1 ranged første wave for å holde mer dps på boss (adds tar lengre tid) osv..?

 

Takk for alle tips og innspill.

Endret av pax1
Lenke til kommentar

Vi bruker 2 tanks, 3 healere, 3 ranged og 2 melee.

 

Alle stacker opp i melee range fra start. Interrupt av worship er virkelig førsteprioritet, så psychic scream, shockwave, sunbeam, dragonbreath, rebuke, scatter shot, bruk hva som helst, bare gjør det fort.

 

Når "den store add-en" (corrupting adherent?) kommer, bytter alle 3 ranged dps til den, mens tanken som tanket cho'gall fra start kiter den bort til trappa. Vi lar en ranged ta de 5 første slimene, 2 ranged på de 10 neste, og alle 3 ranged på 15 neste. Vi har aldri mer enn 3 waves, men litt lavere dps kan kanskje få 4. Bruker alle slows vi har tilgjengelige.

 

Hvis Cho'gall er på ca 32 % eller mindre når fjerde adherent dukker opp, ignorerer dps den, den vil despawne når cho går inn i phase 2, og vi dytter cho ned til 25 %, Tanken flytter cho til hjørnet ved trappa, slik at alle tentaklene er så nære hverandre som mulig. Alle dps på tentaklene, gjerne aoe hvis de er veldig nære hverandre, når de dukker opp, og vær litt spredt som ranged slik at du ikke "spyr" på andre hvis du har høy corruption.

 

Man bør helst ikke ha over 35 corruption når man går inn i fase 2, hvis du finner ut at noen har det, er det nok på sin plass å finne ut hvorfor.

 

Lykke til. :)

Lenke til kommentar

Man bør helst ikke ha over 35 corruption når man går inn i fase 2, hvis du finner ut at noen har det, er det nok på sin plass å finne ut hvorfor.

 

 

35 corruption? Du kan jo lett gå inn i p2 med 0 corruption, alt over 10 (en uheldig shadowcrash pga mc) er uakseptabelt mens du progresser imo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...