Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har tentamen imorgen, tverrfaglig i alle programfagene (Bruker- og driftstøtte, Drift og vedlikehald og Virksomhetstøtte). En del av casen er som følgende :

 

''Grunna den lave investeringa i serverfunksjonar dei siste åra, har oppsett av domeneserveren ikkje blitt prioritert utover det mest essensielle. I samanheng med flyttinga til den eksterne aktøren er det difor planlagt å rydde opp på denne. Dette gjeld då spesielt rutiner rundt arbeid på domeneserveren, dokumentasjon og definering av sikkerheitspolizyar''.

 

Jeg har problem med å forstå hva dette vil si, og jeg lurte på om noen kunne forklare det til meg :) Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ser ut som om det er en domenekontroller som skal flyttes til en ekstern aktør, og i sammenheng med dette skal det ryddes opp på serveren. Antar dette vil si at alle policyer skal sees gjennom for å sørge for at det passer med det nye systemet (kanskje det skal flyttes fra 2003 til 2008 server?), og at maskin- og brukerkontoer skal sees igjennom for å eliminere inaktive maskiner og brukere (og eventuelt sikkerhetskopiere dette?), eventueller tweaks av systemet, og deretter dokumentere hele jobben.

 

Er det noe mer tekst i oppgaven? Det høres ikke ut som om denne teksten får frem hva som egentlig skal gjøres.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Kommer ganske greit ut hva som skal gjøres.

Hvilke rutinearbeid utføres på serveren.

En rutine som garantert gjøres på serveren er updatering av OS'et.

Rutine ved oppdatering kan være. Hvilke tjenester går ned under oppdatering. Hvem skal varsles. Beregnet nedetid. Når skal oppdatering gjøres og hvor ofte.

 

Dokumentasjon: Hvilke tjenesterd tilbyr serveren. Autentisering, DNS, DHCP, Fil&Print.. osv osv. Hvem har tilgang til hva osv. osv.

 

Sikkerhetspolicier. Beskrivelse av GPO innstllingene til Sikkerhetpolicien kan jeg tenke meg. En annen ting kan være dokumentasjon på fysisk sikring og serverom...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...