Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Bjørk- Allergi medisiner


corsa91

Anbefalte innlegg

Jeg har allergi mot Bjørk og da har jeg rennende/ tett nese og rød/ rennende øye.

Medisinen jeg bruker er Cetirizin og i tilegg bruker jeg nesespray med navnet Nasonex. Men siden de fungerer så dårlig så lurer jeg på om det finnes noen som er sterkere enn de. Helst tabletter

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå til legen så kan han gi deg resept på annen medisin som kanskje virker bedre. Har vært innom utallige typer allergimedisin selv, fordi jeg har blitt "immun" og noen ikke virker. De forskjellige medisinene funker ikke like bra på alle, så du må nesten prøve deg frem.

Endret av Cactupuss
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Man bør vel også ha gått på tablettene en stund før sesongen setter inn.

Jeg har gått på Telfast og Cetirizin siden allergisesongen i fjor, men jeg har ikke merka noe til at det har hjulpet så mye.

Derimot er jeg sløvere enn vanlig.

 

Har forøvrig nå testa alle antihistamin-pillene som er på det norske markedet tror jeg. Og ikke funnet ut at noen av de er spesielt effektive, bortsett fra når det gjelder å kurere fyllesyke. Ooh, og 180 mg Telfast gjør at du klør mindre om du får såkalte "neller", men der er Ranitidin (piller mot magesår) overlegne.

 

Uansett, jeg har ikke noe svar til deg, bare håp at du finner noen som fungerer.

Har derimot et annet spørsmål som gjelder for lesere av denne tråden / andre allergikere.

 

Tips til øyedråper som fungerer? Jeg har gått på Livostin i noen år, og i fjor skifta jeg til Opatanol, da jeg ikke følte at Livostin hadde noe særlig virkning.

Opatanol fungerte fint i fjor, men når jeg begynte på det igjen i år, er det sånn at først svir og klør det 10 ganger så mye som det gjorde før jeg dryppa meg, så er syndet mitt ekstremt blurry / ikke-eksisterende i 10-15 minutter, og så virker dråpene i noen timer, før det er på'n igjen med kløe. Vet også at jeg ikke skal dryppe meg mer enn 2 ganger daglig, og at jeg skal la det gå 8 timer mellom hver gang jeg drypper meg, og derfor går jeg rundt store deler av dagen med røde, kløende øyne. Fantastiske greier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...