Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

"Trimme" nextgentel adsl


Anbefalte innlegg

Har Echo hastighet fra NGT, og denne skal være mellom 4-8Mbit avhengig av linjekvalitet. Akkurat nå er den innstillt på 6752/864 Kbps.

 

Vil selvfølgelig ha mer, og en metode jeg har funnet til å få bedre hastighet er å gå inn i statusen på routeren og dra ut og inn telefonpluggen slik at den registrerer seg selv på nytt gang på gang. Høyeste jeg har klart å oppnå var 8032/864 Kbps på denne måten, og dette varte i en halv måneds tid, før den datt ned igjen etter ett strømbrudd.

 

Jeg vet at linjen klarer mer enn de 6752/864 Kbps den er innstillt på nå, da jeg fint kunne laste ned i 100-200kB/s mer uten pakkedropp før.

 

Har noen andre måter å lure routeren på slik at hastigheten blir bedre? Har prøvd i sikkert en halvtime med å dra ut å inn pluggen og oppnår bare mellom 6600Kbps - 6900Kbps.

 

*Mye vil ha mer* :wink:

 

Mvh. NetFinity

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg brukte et program en gang (husker ikke hvilket) for å "speede" opp internettet. (har NGT Bravo). Programmet fungerte faktisk meget godt. Og gjorde noen få ting èn gang, og så behøvde du ikke bruke det mer.

 

Det programmet gjorde var å sette noen instillinger i registryet (og muligens i routern?) som skulle optimere hastigheten. Du kunne også bestemme alle endringene selv, gradvis prøve deg på høyere verdier på forskjellige ting.

 

Programmet fungerte fem ganger tror jeg (altså, at du kan be den endre noe i registryet maks 5 ganger(som er nok egentlig)), før du måtte begynne å betale for bruken. Deilige med det er at du ikke behøvde ha programmet kjørende i bakgrunnen. Ikke engang installert etter at det har gjort sine endringer i registryet.,. (logisk nok det... :D )

 

Kommer jeg på navnet skal jeg selvfølgelig poste det... :wink:

 

Mvh,

Joachim F.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...