Gå til innhold

BK: Portrett på Lier


Breni

Anbefalte innlegg

Heisann :)

Har ikke lagt ut noen bilder her på en lang stund, så det er på tide med litt tilbakemeldinger.

 

Jeg har i det siste forsøkt meg noe på portrettfotografering, som jeg ikke har drevet så mye med før.

På dette bildet har jeg lyssatt med 3 blitser, derav den ene er ca. 45 grader til venstre for kamera utstyrt med en paraply. Så er det en rett ved siden av kameraet til høyre med paraply, brukt som utfyllingsblits, og den siste bak modellen for å lyse opp bakgrunnen og gi en liten piff til håret :)

I og med at jeg er ganske ny innenfor denne sjangeren i foto, ønsker jeg tilbakemeldinger på lyssetting, positur, etterbehandling og resten av det tekniske.

Selv føler jeg at skyggen bak nesen ødelegger en del og burde vært lyst opp, og at håret burde vært mindre rotete på høyre side. Så da håper jeg på litt flere oppvekkere så jeg kan gjøre det bedre neste gang :)

Legger også med exif dersom det skulle være av interesse:

 

f/10

1/200 sek

iso 200

Brennvidde 70mm

 

post-214619-0-89101300-1303933754_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er veldig enig med Bjørn her, blitzen blir for lav. I de fleste tilfeller blir det penere om du har den så høyt at neseskyggen faller nedover og ikke rett til siden.

 

Ville faktisk ha plassert lyset på andre siden av ansiktet istedet også jeg; så du ikke får skyggen som håret lager langs ansiktet hennes, ihvertfall når skyggen er så mørk så forandrer den veldig ansiktsformen hennes :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...