Gå til innhold

[Løst] JEg skal kjøpe elgitar og trenger hjelp!


annehelene

Anbefalte innlegg

Hei jeg er 16 år og har nå bestemt meg for og kjøpe elgitar, jeg har ikke noe spessiell erfaring med elgirtar fra før, men har jo pøvd litt hos venner etc. JEg har spillt "kassagitar" i 4-5 år så har endel erfaring fra før.

 

Når det kommer til elgitarer har jeg egentlig ingenting peiling så jeg trenger deres hjelp, så jeg kan finne en god gitar som passer til de som ikke har så mye erfaring med elektrisk gitar.

 

Gitaren bør ha spak, og passe bra til og spille musikk fra MUSE på:)

 

 

prisklasse ca 2000-3000

 

 

Alle tips er til stor hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

4sound selger epi sg g400 til 2 lapper om dagen ser jeg, det er vel ikke så dumt. Har hatt en sånn, kvalitet på det meste (kanskje utenom pickupene, som låt noe ullent, men nå ser jeg at det skal være andre pickuper på denne)

 

EDIT: jaja, ser nå at OP skal ha vibarm, så da faller vel denne bort. Men fremdeles en bra gitar for pengene :)

Endret av JacobDW
Lenke til kommentar

Problemet med å kjøpe gitar til 2-3000 er at du ikke får gitarer i denne prisklassen med tremolo-arm (spak :cool: ) som ikke sliter med tuning.

Jeg anbefaler virkelig å kjøpe brukt. Det skal forholdsvis lite til å finne gitar til 3000 brukt som har kostet både 6000 kroner og mer ny.

Hvis du leter litt rundt på finn, så skal det nok være mulig å oppdrive en Sterling el. halvdyr Ibanez til 3000,-

Lenke til kommentar

Lurer på om jeg skal kjøpe den ibanezen, ser grei ut den:) men siden jeg er helt grønn på forsterkere: noen tips om bra forsterkere, hva som er viktig og se etter, og ca hva som er prisklasse på forskjellige typer forsterkere så jeg ikke betaler mye penger bere gir ett merke;)

Lenke til kommentar

Problemet med å kjøpe gitar til 2-3000 er at du ikke får gitarer i denne prisklassen med tremolo-arm (spak :cool: ) som ikke sliter med tuning.

Kanskje fordi folk som bruker den summen ikke burde ha en tremoloarm på gitaren sin?

 

er i noe i det du sier. jeg har aldri hatt problemer med tremolo på billige gitarer. har du litt teknisk innsikt så er det ikke noe problem å se på greia og finne ut hvordan systemet fungerer, og justere gitaren riktig. de fleste tilfeller der gitaren går ut av stemming skyldes at strengene "lugger" når de sklir over sporene i nøtta. :)

Lenke til kommentar

Jeg tror uansett at gitar uten tremolo er et godt førstekjøp. Du skal ha litt innsikt for å benytte den, holde den vedlike etc.

Fast bro gir også ofte bedre sustain.

En gitar til 2-3000 er jo ofte et greit kjøp, men billige Epiphone ville jeg styrt klar. Yamaha og Cort er gode gitarer, selv om de har et døll utseende.

Lenke til kommentar

Jeg tror uansett at gitar uten tremolo er et godt førstekjøp. Du skal ha litt innsikt for å benytte den, holde den vedlike etc.

Fast bro gir også ofte bedre sustain.

En gitar til 2-3000 er jo ofte et greit kjøp, men billige Epiphone ville jeg styrt klar. Yamaha og Cort er gode gitarer, selv om de har et døll utseende.

Takk for tipset, :) jeg får se hva den lokale 4 sound butikken har av utvalg. Men nå har jeg fått inn noen kroner på å jobbe, så kanskje jeg kan bruke enda litt mer penger:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...