Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Ikke bilde på skjerm med SSD tilkoblet!


Anbefalte innlegg

Jeg har i rundt en månde hatt problemet med dataen min, No beep, no post, no boot, ikke signal på skjermen, alle viftene sviver, osv osv osv. Først trodde jeg PSU, men neida. Så trodde jeg HK, men neida! Var ordentlig irritert, nesten rage'ing nivå. Så tenkte jeg meg litt om, og unplugga SSD min (Systemdisk), åå plutsleig så booter pcn min igjen!! w00t, skjønner ingen ting nå, kan en defekt SSD/HDD hindre boot, post osv. Så nå arbeider jeg bare med å installere OS igjen så er jeg tilbake.

 

Visst jeg nå installere OS på HDD'n min, vil alt annet jeg har der forsvinne?

Visst jeg igjen skal invistere i SSD i nær fremtid, kan jeg legge OS over på den da? Eller må jeg formatere HDD disken på nytt da?

 

Stor pris på svar, ikke peiling på slikt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du ikke en annen pc du kan benytte deg av? Om du ikke har det så får du snakke med de du kjøpte disken hos.

Tror du den andre dataen min vil svive da?

 

Hva har "Bakover sveis" med data å gjøre?

Ikke så alt for mye, litt usakelig, men det var det jeg fikk når jeg fant ut av at det var det som var problemet :)

 

Kommer du deg inn i BIOS med SSD-en plugget i? i så fall, klarer du å se SSD-disken i BIOS?

 

Hvis du kan se den, kan si hvilken SATA port den er plugget i?

Kommer ikke inn i BIOS med SSD-en plugget i :)

Lenke til kommentar

Problemet er det at dataen ikke vil boote, når SSD'en er tilkoblet

Det jeg ikke forstår. Denne jeg bruker nå er bærbar for ikke koblet til den, men har prøvd til den andre stasjonære og den booter heller ikke når SSD'en er tilkoblet :)

Visst jeg tilkobler SSD'en etter den har boota finner jeg den ikke på computer management

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...