Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Den store snøscooter tråden


Sjohej

Hvilket snøscooter merke er best?  

31 stemmer

  1. 1. Hvilket snøscooter merke er best?

    • Lynx
      1
    • Ski-doo
      8
    • Polaris
      9
    • Arctic-Cat
      7
    • Yamaha
      5
    • Andre
      1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

I vinter kjøpte jeg meg en gammel Yamaha SS440(h) fra 1984.

 

Skuteren starter og går som bare det. Men jeg ønsker litt mer effekt, Gjerne i form av "husmortrim".

 

Det jeg lurer på er om porting av eksosen her vil ha noe å si. Skuteren er såvidt meg bekjent helt original.

Har prøvd å søle å lese meg litt opp på dette men finner ut at det har både fordeler og ulemper.

 

Hvor mye jobb er det? Er det noe særlig å hente kontra hvor mye jobb det er?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

I vinter kjøpte jeg meg en gammel Yamaha SS440(h) fra 1984.

 

Skuteren starter og går som bare det. Men jeg ønsker litt mer effekt, Gjerne i form av "husmortrim".

 

Det jeg lurer på er om porting av eksosen her vil ha noe å si. Skuteren er såvidt meg bekjent helt original.

Har prøvd å søle å lese meg litt opp på dette men finner ut at det har både fordeler og ulemper.

 

Hvor mye jobb er det? Er det noe særlig å hente kontra hvor mye jobb det er?

Personlig ville jeg lat det være. Det er begrensa hvor mye effekt du faktisk kan få ut av det, og det er jo litt jobb. Samt at det fort byr opp til senere problemer igjen :p Men er du en kar som liker å skru like mye som du kjører, så er det jo bare å prøve så klart ^^
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg er 16 år og skal ta snøscooter lappen ettersom jeg har hytta på fjellet langt i nord, hvor det er masse frikjøring, og løyper.

det jeg lurte på er.

pappa har en ski doo 700 som jeg har herjet mye med ulovlig, og da jeg skal begynne å kjøre lovlig så lurte jeg på om jeg kan kjøre så stor jeg vil med en gang jeg får lappen? Mener å ha hørt at jeg bare kan kjøre 500 fram til jeg er 18, og derfor har pappa tenkt å selge den vi har nå, men trenger han egentlig det?

takker så meget for svar! :D

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

 

I vinter kjøpte jeg meg en gammel Yamaha SS440(h) fra 1984.

 

Skuteren starter og går som bare det. Men jeg ønsker litt mer effekt, Gjerne i form av "husmortrim".

 

Det jeg lurer på er om porting av eksosen her vil ha noe å si. Skuteren er såvidt meg bekjent helt original.

Har prøvd å søle å lese meg litt opp på dette men finner ut at det har både fordeler og ulemper.

 

Hvor mye jobb er det? Er det noe særlig å hente kontra hvor mye jobb det er?

Personlig ville jeg lat det være. Det er begrensa hvor mye effekt du faktisk kan få ut av det, og det er jo litt jobb. Samt at det fort byr opp til senere problemer igjen :p Men er du en kar som liker å skru like mye som du kjører, så er det jo bare å prøve så klart ^^

 

Takker for svar. Litt seint igjen fra min side da :p

 

Det ble ikke gjort noe som helst med SS'en.

 

Det som ble gjort i stede var at jeg kjøpte meg ny scooter :D

Lenke til kommentar

Jøss, det er en fin oppgradering ja! Kan tenke meg det var en helt annen verden? Hehe!

Min blir solgt neste helg, for 110 000,- desverre. Har ikke råd til å sitte med den lenger, da vi skal kjøpe hus til sommern. Blir trist å se på all denne snøen som har kommet nå, og vite at man ikke kan bruke den til noe gøy men. Får heller spare opp litt penger etterhvert og handle den tilbake om ett par år :p

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...