Gå til innhold

Sommerjobb uten noen erfaring


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Gutt på 18. Har søkt sommerjobb hos noen butikker, men da jeg snakket om deltidsjobb (dette var på Coop byggmix) ble jeg fortalt at de ikke kunne gi meg jobb fordi ressursene de brukte på opplæringen min ikke var verdt det siden de kom til å miste meg etter VGS. Har dette noe å si for sommerjobb? Altså om de ikke ansetter folk uten erfaring til butikk siden de bare skal jobbe et par uker i sommerferien, og da er det ingen vits å lære dem opp?

 

(I tillegg til matbutikker), er det noen andre jobber som ikke krever noen spesiell kompetanse eller spesiell skolelinje/utdanning jeg kan søke på?

 

Jeg går vg2 studie spes med form.

 

Takk på forhånd

 

 

Edit:

Og mens jeg er i farta, er det veldig vanskelig å skaffe seg deltidsjobb når man studerer etter VGS, om man ikke har noen tidligere erfaring i det hele tatt?

Endret av Skinkestek
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil selvsagt anbefale www.sommerjobb.no som et godt utgangspunkt. Der er de i mange tilfeller kun ute etter å finne mennesker som kan fylle jobber som ikke krever særlig med oppplæring.

 

Om det er mer på midlertidig basis utenfor sommeren, så kan jeg se for meg at det blir litt vanskeligere. Der er det vel mer telefonsalg og lignende som blir aktuelt, i og med at det er relativt kort opplæringstid og lignende.

 

Deltidsjobb når du studerer er derimot ikke noe problem, så lenge du gir inntrykk av at det er en relativt fast ordning. Om du har erfaring eller ei spiller liten rolle, spesielt hvis det er snakk om dagligvarebutikker, elektronikkforhandlere eller lignende.

 

Ellers finnes det selvsagt muligheter for jordbærplukking og bananskrelling, om du føler for å stjele jobbene til svenskene :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...