Gå til innhold

Lage fotball roteringsliste i excel ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal du radiomerke kidsa og få de til å ga av banen når de hører et pip i øret? Hvordan skal Excel-arket hjelpe deg med å bytte spillere? Er det veldig lavt nivå/veldig unge kids så kan du jo ha en stoppeklokke som går og så bytter du f. eks en forsvarer og en angriper, så en forsvarer og en midtbanespiller osv osv. Nå er det du som er treneren, men 3min bytte hørtes fryktelig lite ut. Rekker jo ikke å bli varm en gang da.

Lenke til kommentar

Hehe, ingen radiomerking nei : )

 

Litt vanskelig å forklare hva jeg mener : )

 

Kampen er på 2 x 15 minutter og jeg ønsker at alle skal få spille like mye i løpet av en kamp.

Tenkte at hvis excel byttet/roterte på navnene i kolonnene i intervall på ca 3 min så var det lett å følge med på hvem som skulle butte ut og inn.

Håper du forstår hva jeg er ute etter her.

Det beste hadde jo vært en iphone app :) Men det finnes ikke....

Lenke til kommentar

Skal du ha med PC på kampene eller printe ut et ark for den spesifikke kampen? Noe ville vel kunne brukes, men det vil jo avhenge av hvor mange som stiller til kamp. Før man er på A-lagsnivå i 2/3. divisjon så er hvor mange som møter på kamp like sikkert som været. Har du et oppsett som er justert for 15stk og 13 spillere møter opp så vil det jo ikke bli helt rettferdig.

 

En annen viktig faktor er: Hvor mange skal du bytte av gangen og har det noe å si hvor vedkommende spiller på banen (har du f. eks noe form taktikk på laget og gjerne vil ha en god spiller i hvert ledd er det dumt å bytte ut to gode midtbanespillere samtidig og så bli overkjørt på midtbanen)? Du har heller ikke sagt noe om det er 7'er eller 11'er fotball da dette har litt å si hvert fall med tanke på hvor mange som skal byttes ut.

 

Har ikke noen løsning klar i hodet, men så er jeg heller ingen jævel i Excel, men med litt mer spesifisering så får vi se. Eller så får i det minste en annen med mer peiling den informasjonen vedkommende forhåpenteligvis behøver ;)

 

 

 

Edit: Er det livsviktig at alle spillerene har vært like mange sekunder på banen?

Endret av LtdEdFred
Lenke til kommentar

Forenklet. Tenk et lag bestående av 5 spillere, der 3 spillere er på banen samtidig:

123

1 byttes med 4; 234

2 byttes med 5; 345

3 byttes med 1; 451

4 byttes med 2; 512

5 byttes med 3; 123

osv, i ring, eller beregnet til en kamps lengde pr syklus. Er dette noe du kan bruke? I så fall må du også passe på at f.eks. de uunnværlige spissene nummeres mot hverandre slik at minst en alltid er på banen.

 

Beste hilsen Harald

Lenke til kommentar

Skal du ha med PC på kampene eller printe ut et ark for den spesifikke kampen? Noe ville vel kunne brukes, men det vil jo avhenge av hvor mange som stiller til kamp. Før man er på A-lagsnivå i 2/3. divisjon så er hvor mange som møter på kamp like sikkert som været. Har du et oppsett som er justert for 15stk og 13 spillere møter opp så vil det jo ikke bli helt rettferdig.

 

En annen viktig faktor er: Hvor mange skal du bytte av gangen og har det noe å si hvor vedkommende spiller på banen (har du f. eks noe form taktikk på laget og gjerne vil ha en god spiller i hvert ledd er det dumt å bytte ut to gode midtbanespillere samtidig og så bli overkjørt på midtbanen)? Du har heller ikke sagt noe om det er 7'er eller 11'er fotball da dette har litt å si hvert fall med tanke på hvor mange som skal byttes ut.

 

Har ikke noen løsning klar i hodet, men så er jeg heller ingen jævel i Excel, men med litt mer spesifisering så får vi se. Eller så får i det minste en annen med mer peiling den informasjonen vedkommende forhåpenteligvis behøver ;)

 

 

 

Edit: Er det livsviktig at alle spillerene har vært like mange sekunder på banen?

 

 

Glemte å si at det var 5'er fotball første året, alle spiller på midtbanen :)

 

Forenklet. Tenk et lag bestående av 5 spillere, der 3 spillere er på banen samtidig:

123

1 byttes med 4; 234

2 byttes med 5; 345

3 byttes med 1; 451

4 byttes med 2; 512

5 byttes med 3; 123

osv, i ring, eller beregnet til en kamps lengde pr syklus. Er dette noe du kan bruke? I så fall må du også passe på at f.eks. de uunnværlige spissene nummeres mot hverandre slik at minst en alltid er på banen.

 

Beste hilsen Harald

 

det var noe i den duren ja :)

Men kan dette gjøres med 3 min intervall og ukjent antall spillere og ?

Eller at man merker av hvilke spillere som skal være med ?

Endret av Dell inspiron
Lenke til kommentar

Som andre har nevnt, virkeligheten er altfor kompleks til at en datamaskin holder orden. Men her er en løsning, så kan du jo printe en huskelapp som utgangspunkt. Endre de gule cellene, så gjør de hvite jobben for deg. Hold keepere og andre uregelmessighetene utenom.

 

Innbytterne.xls.txt

 

fjern .txt fra filnavnet.

 

Edit rettet en formelfeil

 

HTH. Beste hilsen Harald

Endret av Harald Staff
Lenke til kommentar

Som andre har nevnt, virkeligheten er altfor kompleks til at en datamaskin holder orden. Men her er en løsning, så kan du jo printe en huskelapp som utgangspunkt. Endre de gule cellene, så gjør de hvite jobben for deg. Hold keepere og andre uregelmessighetene utenom.

 

Innbytterne.xls.txt

 

fjern .txt fra filnavnet.

 

Edit rettet en formelfeil

 

HTH. Beste hilsen Harald

 

 

Tusen takk Harald

Dette var midt i blinken :)

Lenke til kommentar
  • 12 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...