Gå til innhold

Garden 3. Kompani - Noen korte spørsmål!


Bobby12

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg har vært på prøvespill til musikktroppen, for rundt to uker siden. Nå sitter jeg med noen spørsmål jeg ikke fikk et klart svar på på prøvespillet, spørsmål følger:

 

1: Når får man svar angående hvordan prøvespillet er gått?

 

og

 

2: Om man eventuelt kommer inn i musikktroppen, når rykker man inn?

 

Håper på svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Jeg mener jeg leste på nettet at man får svar i midten av mai. Jeg prøvespilte 12. april, og venter spent på svar.

 

Det andre spørsmålet vet jeg ikke helt om jeg forstår, men det hele starter vel 1. oktober.

Endret av wacz
Lenke til kommentar

Du kan tenke det slik: Drar du i garden, får du to års sommerferie etter hverandre. For tjenesten varer i utgangspunktet til etter skolestart høsten 2012. Så det blir ingen sommerferie (slik som man kjenner den fra grunnskole og VGS) til neste år.

Endret av wacz
Lenke til kommentar

Du kan tenke det slik: Drar du i garden, får du to års sommerferie etter hverandre. For tjenesten varer i utgangspunktet til etter skolestart høsten 2012. Så det blir ingen sommerferie (slik som man kjenner den fra grunnskole og VGS) til neste år.

 

ifølge vpv og samordna opptak så kunne man søke sen immatrikulering eller tidlig dimming. Men har planer om BS etter fgtj. :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

"Sjekker inn" ja... Nei, du har vel krav på 8 hjemreiser \ langpermer ila året du er inne. Med mindre du står vakt \ har øvelse har du nok fri i helgene, ihvertfall sånn det kjøres hvor jeg hører hjemme, så om det er feil for gardens tilfelle får noen korrigere.

 

Høres meget korrekt ut. Unntaket er 5 ukers gardeperiode som du tar med en gang du kommer til huseby for å bli gardist etter rekrutten på GSK på Elverum.

 

Finnes 2 typer gardister her, Vaktgardist (Vanlige typen) og paradegardist.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...