Gå til innhold

[Løst] Er komplett treige med garantibehandling?


Anbefalte innlegg

Får vel starte med å si at jeg legger til at det er påske når jeg beregner tid.

 

Men jeg fikk PC fra komplett i slutten av Mars - Yay me! :D

 

Men, skjermkortet fungerte ikke, så jeg ringte inn til komplett, ble guidet rundt på siden dems, lastet ned et pdf dokument, skreiv ut det, og fyllte det ut, som den utrolig hyggelige fyren sa jeg skulle gjøre. Så skulle jeg pakke inn pc'n og sende den tilbake så skulle de sjekke den, og teste den.

Alt vel og bra så langt.

Jeg leverte pc'n 8.April og den ble utlevert 12.April i følge posten.no, og der står jeg den dag i dag.

 

Selvfølgelig så er det påske, så jeg hadde ikke akkurat forventet at jeg skulle fått tilbake maskinen enda, jeg er sikkert ikke den eneste som sliter med en PC jeg har kjøpt. Men jeg hadde alikevel forventet at det hadde blitt opprettet en case så jeg hadde fått en eller annen form for tilbakemelding.

 

Er det vanlig at det tar så lang tid? Eller blir det ikke opprettet noen case - så jeg får det som en overraskelse når jeg plutselig har en "pakke" ventende på meg hos posten?

 

EDIT: Når jeg først er inne på posten.no sin sporingstjeneste så ser at jeg pakken ble utlevert i Stokke, noe jeg også finner litt merkelig, men det bare er sånn kanskje?

Endret av Stoddart
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette var litt merkelig til komplett å være så et spørsmål først! Husket du å merke pakken utenpå med returnummer? Jeg har gjennom tidene hatt 2 - 3 slike saker hos komplett og de er desidert raskest slik jeg har erfart det. Jeg legger alltid med en kopi av mail / feilbeskrivelse i pakken også. På "Min side" hos komplett under "Retursøknader" kan du også følge utviklingen i saken.

Lenke til kommentar

Jeg ville da tro at Mandag-Onsdag denne uken også er vanlig virkedag. Det er så vidt jeg vet kun skolene som har fri (og enkelte arbeidsplasser som jo kan omfatte komplett)

 

@-alias- Jeg tror jeg ser hva jeg har gjort feil. Ettersom jeg fikk beskjed om å lese det pdf dokumentet og gjøre hva som sto der så sjekket jeg det på nytt. Der står det ingenting om returnummer eller lignende. Jeg har lagt ved feilbeskrivelse og annet nyttig i toppen av pakken, men jeg har glemt det mest elementære. Merke pakken med PC-rep.

 

Så, what to do now?

 

EDIT: Jeg vil alikevel tro at de åpner pakken og finner rep.skjema... men alikevel, what to do?

Endret av Stoddart
Lenke til kommentar

Update: p.g.a skole så rakk jeg ikke å ringe før jeg fikk mail. Først en returordrebekreftelse, også en sendingsbekreftelse-retur. Jeg må ærlig talt si at jeg ikke skjønte så alt for mye av mailene. Ikke annet enn at det er reservert 1 stykk Gainward GeForce GTX 580 3072MB PhysX til meg.

Lenke til kommentar

Tror nok det bare betyr at kortet var på lager, er satt i maskinen som så er på veg til deg. Komplett er raskest av de raske selv med påsken i mellom. Jeg bestillte et nytt HK hos Komplett første påskedag. Dagen etter som var andre påskedag (helligdag) var kortet på veg og ankom Oslo tidlig (04.15) i dag morges med Tollpost Globe og vil være hos meg (Tromsø) på torsdag. Dette er hva jeg kaller service på høyt nivå.

Lenke til kommentar

Hmm, kan jo tyde på at jeg har hatt utrolig god service alikevel egentlig. Hvis de faktisk er klare for å sende pc'n tilbake (og at det er derfor jeg har fått ett sporingsnummer). Det hjalp nok litt at jeg la ved papirene hvor det sto hva som var feil, og hvordan de lett kunne gjenskape feilen. Men samtidig så glemte jeg altså å merke pakken. Kan tyde på at det er 1 - 0 ledelse til komplett når det kommer til kampen mot dårlig/treig kundeservice :)

Lenke til kommentar

Jeg benytter denne tråden for å skryte av komplett, uansett hva som skjer så ordner dem opp. Jeg har hatt mange RMA hos dem, og har alltid fått rask og fair behandling.

 

Jeg bestiller KUN fra komplett, og ber andre om å kun bruke komplett når det gjelder kjøp av datautstyr - det gjør dem som regel også :)

Lenke til kommentar

Jeg benytter denne tråden for å skryte av komplett, uansett hva som skjer så ordner dem opp. Jeg har hatt mange RMA hos dem, og har alltid fått rask og fair behandling.

 

Jeg bestiller KUN fra komplett, og ber andre om å kun bruke komplett når det gjelder kjøp av datautstyr - det gjør dem som regel også :)

 

Vet ikke om du hinter til meg. Men ja er enig at Komplett gjør gode forsøk på å rette opp. De er fair og seriøse. Jeg mente ikke at jeg hatet komplett fordi jeg var 2,5 uker uten data.

Lenke til kommentar

Update 2: Da jeg ikke fattet bæret av den ene mailen, så bestemte jeg meg for å ringe til komplett i dag - spurte hva som mentes med "sendingsbekreftelse" mailen jeg hadde fått. Som sto at ordredato og sendingsdato var i går - pluss et sporingsnummer som ikke fungerte. Hjelpen ble litt sparsommelig da jeg fikk til svar at "det er et godt spørsmål - jeg får ikke opp noe her hos meg. Men du får ringe i morgen mellom 08:00 og 16:00 så vi kan få spurt returavdelingen også. De vet nok hva de selv driver med".

 

Så, jeg vet ikke helt hvordan ståa er :p Men heldigvis har de skjermkortet jeg skal ha på lager, så jeg slipper å vente på ny bestilling (som jeg måtte når jeg skulle kjøpe pc'n)

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en Chieftec Nitro Series 750-watts PSU. Den største tabben jeg har gjort i PC-sammenheng. Men, Komplett var både behjelpelige og raske med å få skaffet en erstatningsenhet.

 

Jeg sendte inn en returforespørsel, fikk godkjent, og sendte til dem med kundenummer, returnummer osv. Fra det tidspunktet tok det 2 uker til jeg satt på Facebook med en ny PSU i PC-en, inklusive de fire dagene den hadde ligget på postkontoret grunnet at jeg var i utlandet.

 

Konklusjon: Komplett svarer og forklarer godt hvordan du skal gå fram med saken, og er raske når det kommer til behandlingen.

Lenke til kommentar

Update3: Da ringte jeg inn igjen - før retur hadde gitt seg for dagen. Fikk vite at mailen jeg fikk med sendingsbekreftelsen var en mail jeg ikke skulle ha - da det kun var en intern bekreftelse.

 

Jaja - da får man vente litt til da. De hadde alt klart den 26. Så håper de får satt sammen skjitet og sendt snart :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...