Gå til innhold

mine tips til tropper i TdF


Step_up

Anbefalte innlegg

Tar bare for meg tips til Garmin og Sky. Dere kan godt lage deres tips på enten disse lagene eller andre lag...

 

Garmin-Cervelo:

 

Tyler Farrar(garmins spurtalibi)

 

Julian Dean(opptrekker)

 

Brett Lancaster(temporytter og mulig siste mann før Dean skal i ilden. Klier kan gå ut på bekostning av han)

 

Thor Hushovd(Selskreven. verdensmester og den første uken passer han bedre enn den passer Farrar, for den virker ganske hard. tror han vil være ett sikrere kort mtp.den grønne trøyen i denne løypen og mtp. mellomspurtene. Ett bra forslag er at Thor kjører for trøyen, Farrar sitter på hjulet til Cav for å ta spurtene.)

 

Gabriel Rasch(mangler riktignok litt tempoferdigheter, men var med og dominerte P-R og var markant i Amstel Gold Race 0g var kun 9 sek bak Nordhaug i dette rittet. Ekstremt kjøresterk og taktisk smart. Kan bli mye sidevind i årets TdF, det er ett annet poeng. En hjelperytter som kan gjøre alt...)

 

David Millar(Selvskreven! Lagets tempokonge, fjorårets sølvvinner på VM-tempoen og vinneren av tre-dagers De Panne samme år)

 

Christian Vande Velde(4.plass og 8.plass fra TdF, vunnet tour of Missouri og Luxembourg rundt. Skal riktignok kjøre giroen, så godt mulig at Klier skal kjøre.)

 

Christophe Le Mevel(10.plass fra TdF, 2.plass fra Paris–Corrèze, 9.plass i årets La Fleche Wallonne)

 

Ryder Hesjedal, (lagets soleklare håp i sammendraget, har blitt nr.4 i Catalonia rundt, 5.plass Clásica de San Sebastián, andreplass fra fjorårets Amstel Gold Race og 7.plass fra TdF, +mange andre gode plasseringer).

 

Skriver litt mer om Garmin enn om Sky ;) . Team Sky:

 

Bradley Wiggins

 

Michael Rogers

 

Simon Gerrans

 

Lars Petter Nordhaug(ja, vet at han skal kjøre Giroen. Men, etterhvert viste han seg å bli lagets alibi i Criterium international og ble valgt ut til å være en av to kapteiner i Amstel. Dessuten var ikke sportsdirektørene selv sikre på hva han skulle kjøre av GT's.)

 

Juan Antonio Flecha

 

Kurt Asle Arvesen

 

Jeremy Hunt

 

Christopher Sutton

 

Edvald Boasson Hagen

 

Godt mulig jeg har bommet en del på opptrekkstogene til begge lagene, men tror ikke det er så langt unna dette. Godt mulig at ett par stykker er totalt uaktuell for touren. Ikke så lett å ha kontroll på dette...

Endret av Step_up
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter det gabba sier selv så regner han ikke med å komme med til tdf og satser heller på Spania rundt, men vi får se. Ellers tror jeg ikke Thor går for trøye, men hjelper farrar mer. Han har jo selv sagt at han vil bli prioritert i klassikere enn i tdf. Gleder meg til årets tour.

 

Vurderer å ta turen ned

Lenke til kommentar

man kan si mye, men det trenger ikke å bety at det vil bli slik. Den første uken er vel ganske hard og Garmin tvinger HTC til å kjøre med hele laget hvis Thor vinner den første etappen. det er mange sjanser for han å ta poeng/vinne den første uken, for etappene der er faktisk ganske harde. Så kan Thor hvile mens de mellomharde pågår og prøve seg igjen i denne perioden. kjører han hardt den første uken, da blir det vanskelig for spurterne. I tillegg så er det jo store muligheter for at Garmin sender ut Thor for å ta mellomspurtene. Ruten kan passe Thor bedre...Garmin har ett stort fortrinn ovenfor de andre lagene...Dessuten skal Farrar kjøre Giroen, så det kan være mer åpent i Touren og løypen vil jeg si passer Thor bedre som sagt.

 

Ellers ser jeg ingen grunn til at Gabba ikke skal kjøre touren, forutenom hvis Vaughters vil at alle rytterne skal gjøre det bra tempomessig(at lagtempoen og den gule trøyen den første uken er såpass viktig at kjørestyrken ellers ikke er viktig.) forutenom det er det vel ikke noe å sette fingeren på...Gabba fortjener definitivt å kjøre touren og det vil være lurt av Garmin å ta han ut der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...