Gå til innhold

Test: Multicom Xishan W150


Anbefalte innlegg

Du har hatt problemer med 1 (en) pc fra multicom, som var en gamer pc av absolutt billigste sort, skrapet fra bånn i bøtta på pris, og klager over byggekvaliteten med detaljer som høytalere og at touchpaden viser slitemerker etter bruk.

 

Dette utbasunerer du en helt tilfeldig tråd på forumet bare fordi den omhandler en (helt annen) multicom maskin.

 

Og på dette grunnlaget skal ingen noensinne handle hos multicom igjen?

Beklager, men jeg sliter med å ta deg seriøst her...

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har hatt problemer med 1 (en) pc fra multicom, som var en gamer pc av absolutt billigste sort, skrapet fra bånn i bøtta på pris, og klager over byggekvaliteten med detaljer som høytalere og at touchpaden viser slitemerker etter bruk.

 

Dette utbasunerer du en helt tilfeldig tråd på forumet bare fordi den omhandler en (helt annen) multicom maskin.

 

Og på dette grunnlaget skal ingen noensinne handle hos multicom igjen?

Beklager, men jeg sliter med å ta deg seriøst her...

 

Før jeg kjøpte denne DRITT-PCen gjorde jeg grundige Google-søk etter erfaringer. Jeg fant bare noen negative erfaringer på enkeltPCer fra Multicom. Så da tenkte jeg at det var verdt å prøve. Så feil kan man ta.

 

Det er nemlig summen av enkelterfaringer på nettet som gjør at folk kan ta informerte avgjørelser. Dermed håper jeg at min mening, som ja, er en enkeltstående erfaring, kan hjelpe folk til å ta bedre valg.

 

Dette er forøvrig ikke en tilfeldig tråd. Den omhandler en Multicom Xishan-maskin, og det er kvaliteten på Xishan-maskinene jeg i utgangspunktet er kritisk til. Når Multicom nekter for at det er problemer med denne modellen er det en naturlig slutning fra meg å være generelt kritisk til bærebare som er merket Multicom. Jeg har ingen tro på at kvaliteten er noe bedre på de andre modellene. Jeg akter ikke å prøve en annen modell, bare for å se om dette var et enkeltstående tilfelle.

 

Den Xishan-maskinen jeg har prøvd i et år er heller ingen superbillig modell. Den kostet kr 8200,- Jeg har hatt billigere maskiner (HP og Asus) som har hatt langt bedre kvalitet.

 

Så for din egen del - styr unna Multicom og velg de trygge gode alternativene.

Lenke til kommentar

8500kr for en maskin med gtx660 grafikkort, fullhd skjerm og en relativt kraftig intelprosessor, det var en møkkbillig pc i forhold til andre maskiner i samme ytelsesklasse, og jeg mistenker at det var derfor du valgte den.

Dette er uansett feil sted å lufte sine meninger, og du presenterer deg selv sterkt useriøst, det finnes helt andre underforumer, og en prisguide du kan fylle opp med erfaringer.

Xishan maskinene er på ingen måte produserte av multicom heller, de er produserte av Clevo, som lager maskiner for massevis av andre produsenter, i alle former, design og prisklasser (sterkt sammenhengende med kvalitet).

Når du velger den billigste så får du hva du betaler for.

 

Denne testen omhandler en maskin som er et skritt ned på ytelse, til nesten samme pris, så din erfaring er ikke relevant her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...