Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva anbefaler dere. 4.kanaler forsterker og 5.25" komp.høytalere.


Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Trenger en 4. kanals forsterker og en 5.25" komponent høytaler. Som jeg skal ha bak.

Frontsettet er av Merket Soundstream, og er 5.25" eller 5.5. Husker ikke akkurat nå.

 

Prisklassen jeg er ute etter er rundt 2500kr på forsterker og rundt 2500kr på høytalere.

Noen som har noe å annbefale meg? Ønsker helst å kjøpe fra norsk nettside/butikk :)

 

- Fredrik

Endret av slideface
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2500kr for høyttalere som du skal ha BAK?? hvilke soundstream har du foran? Siden det er foran du sitter og kjører, så er det der du bør ha golyden. Bak skal bare være for evt basetepassasjerer, og ikke noe du skal høre foran uansett.

Har du sub baki? Hvor bak er det du har tenkt til å montere disse høyttalerene?

 

Dette er en meget bra forsterker: http://www.judysbilstereo.no/forsterkere/4-kanaler/audison-lrx-45-4x75w-rms

Men jeg ville heller kjøpt en ennå bedre 2kanals forsterker og brukt på kun frontsettet, og koblet bakhøyttalerene på spilleren, hvis du på død og liv MÅ ha høyttalere baki ;)

Lenke til kommentar

Er ikke sikker på hvordan type det er. Er ikke sikkert det er soundstream engang. Men det er ihvertfall en høytaler som ser ca slik ut (se bilde), med et høytaler gitter/deksel hvor det står soundstream.

 

i3csh1.gif

 

Og jeg vet at høytalerne som sto baki før, var av merket soundstream. Men dem ville tidligere eier ha.

 

Tidligere eier av bilen sa de spilte bra, men jeg vet ikke, da jeg ikke har fått prøvd de da jeg mangler forsterker.

 

grunnen til at jeg vil ha høytalere bak er fordi det er laget for det er slikt orginalt. og at det er alt er lagt opp.

 

Anngående bass, så er alt lagt opp klart. Men har ikke fått kjøpt inn noe enda. Da jeg heller vil prioritere på å få lyd i kupeen først.

Lenke til kommentar

Noe slikt lå baki før tror jeg :p

 

http://cgi.ebay.com/SOUNDSTREAM-SC-6T-6-1-2-COMPONENT-SPEAKER-SYSTEM-SC6T-/360357338726?pt=Car_Speakers&hash=item53e6f89e66

 

 

Og sånne tror jeg det er foran. Ser ihvertfall lik ut med det gitteret, samt det "hornet" i midten av høytaleren ;)

 

http://oarenj.com/bucket/lumix/f/P1300845.JPG

Endret av slideface
Lenke til kommentar

Nei, dagens RF produkter er overpriset så det synger, så du betaler mest for navnet der. Linken funket ikke heller, så jeg vet ikke hvilken forsterker du mener sånn prismessig.

 

JL sub er bra saker, og den soundstream forsterkeren vil nok lage liv i den.

 

MEN, høyttalere i hatthylla bør du unngå når du skal ha sub baki, for disse vil påvirkes av trykket fra suben og låte dårlig, så drop dem og bruk pengene på en skikkelig 2kanals forsterker til front. Mosconi forsterkere er noe av det bedre du får nå om dagen ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...