Gå til innhold

oppgradering (bytte) til 2000,-?


Anbefalte innlegg

OK.

Pcen slutta og virke og det kan se ut som det er hovedkortet som har tatt kvelden. Kjøpte et nytt skjermkort, et HD6850 for å se om det var det som var problemet, men det var det altså ikke. Fortsatt like livløst utenom alle viftene og slikt da som spinner og går som om ingen ting var feil...

 

Så da står valget mellom og kjøpe et nytt hovedkort (socket 775) eller å kjøpe et nytt hovedkort, prosessor og ram for en litt større oppgradering. Det er veldig lite av socket 775 på markedet, og hvis det viser seg at det ikke er hovedkortet, men prosessoren som er gåen så må man kjøpe det også. Så da blir det mye mas og tjas. Så går heller for å kjøpe nytt HK, RAM og CPU.

 

Så hva bør man kjøpe?

 

AMD er vel billigst kanskje for tiden, men Intel har vel bedre ytelse osv osv.

Det bør ikke koste så mye mer enn 2000,- syns jeg da jeg ikke har så mye penger mellom fingrene for tiden.

 

Noen forslag?

 

Resten av systemet mitt ser dere i signaturen. Det som blir byttet bort er HK, RAM, CPU og skjermkort (skjermkort har jeg kjøpt, HD6850 som nevt tidligere). Pcen blir stort sett brukt til spilling, bilderedigering og film titting.

Endret av ToLi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...