Gå til innhold

Spotify sine nye endringer, hva syns folk?


Majjuus

Nye spotify-endringer.  

18 stemmer

  1. 1. Hva syns du om de nye endringene på Spotify?

    • Syns det er bra at de gjør endringer for å tjene penger og holde firmaet gående.
      7
    • Syns dette er en dum endring, og den fører nok til mer "piracy" og konkurranse fra andre firmaer.
      4
    • Samme for meg, bruker bare Spotify av og til.
      2
    • Jeg er premium eller unlimited bruker, endringene har ingenting å si for meg.
      4
    • Bruker ikke Spotify
      1


Anbefalte innlegg

Lurer litt på hva folk mener om de nye endringene til Spotify (lenke til wikipedia).

 

Here’s how the changes will work:

 

- New Spotify users will be able to enjoy our unrivalled free service as it is today for the first 6 months.

 

- As of May 1st, any user who signed up to the free service on or before November 1st 2010 will be able to play each track for free up to a total of 5 times. Users who signed up after the beginning of November will see these changes applied 6 months after the time they set up their Spotify account.

 

- Additionally, total listening time for free users will be limited to 10 hours per month after the first 6 months. That’s equivalent to around 200 tracks or 20 albums.

 

Jeg skjønner at dette gjøres for å tjene penger, men syns at det er dumt av Spotify å "kaste bort" så mange gratisbrukere. Jeg er selv bruker av tjenesten, og å bli begrenset med forskjellige sanger fører til at jeg ikke gidder å bruke Spotify.

 

Fører ikke dette bare til økt piratnedlasting igjen? De skriver på linken tidligere i diskusjonen at:

People are listening to more music and from a wider range of artists than ever before, and are giving up on piracy, which is exactly what we hoped would happen.

Er det da lurt å gjøre så mange kunder blir misfornøyd? Les kommentarer på lenken.

 

Hva syns dere om endringene?

 

Anbefaller også å lese vgs artikkel om saken.

Endret av Majjuus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes vel allerede en tråd om dette, men jeg synes det er veldig forståelig at de gjør disse endringene. Selv har jeg betalt for det i rundt 1 1/2 år nå. og unner dem og artistene de få kronene. Så lenge det er såpass mye enklere enn "piratvirksomhet" og har en overkommelig pris, selv for meg som er student, så er det helt ok at de tar betalt. De som ikke vil betale er rett og slett gjerrige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det finnes vel allerede en tråd om dette, men jeg synes det er veldig forståelig at de gjør disse endringene. Selv har jeg betalt for det i rundt 1 1/2 år nå. og unner dem og artistene de få kronene. Så lenge det er såpass mye enklere enn "piratvirksomhet" og har en overkommelig pris, selv for meg som er student, så er det helt ok at de tar betalt. De som ikke vil betale er rett og slett gjerrige.

Kan være, jeg fant ingen i mitt lille søk

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Du betaler bare 99 kr for uendelig mye musikk som du også kan lagre offline. Premium og Unlimited kan kjøpes på ICA for de som ikke har mulighet til å betale med kredittkort.

 

Jeg betaler gjerne 99 kr i måneden for å slippe å lete, laste ned og kopiere sangene til iPhonen min - dessuten er det ulovlig, og det støtter ikke de fantastiske menneskene som gir oss musikken.

 

Har flere pc'er og andre duppeditter hvor jeg vil spille av musikken min på, og da er det så utrolig kjekt med spotify - spesielt siden alt er så utrolig enkelt. Måten jeg deler musikk og utforsker ny musikk på har også blitt helt forandret siden jeg prøvde ut Spotify allerede i BETA-versjon. Det er bare å kutte ned det feite godteri-budsjettet med 99kr(så og si ingenting), så får du denne fantastiske tjenesten. Blir oppriktig lei meg av folk som whiner om at Spotify nå sårt trenger pengene; med mye press fra plateselskapene!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...