Gå til innhold

Hvilke forsterker ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hallo

 

Trenger litt tips da jeg skal kjøpe meg:

-DALI 8008 høyttaler

-Eltax Atomic A-15R Sort, Aktiv Subwoofer

 

Og lurer på hvilke forsterker som passer til dette.?

Er det noe med disse som er dårlige/bra, burde jeg kjøpe noen andre ?

 

PS: Har ikke peiling på hifi.... ! :roll:

 

-Kjetil

Kjøp det du synes høres bra ut!

Nad C370 og Vincent SV-226 er gode stereoforsterkere. Men du tenkte kanskje på surround?

Lenke til kommentar
http://www.hifiklubben.no/show.php?folder=...product=avr2803 Husk på at dali 8008 er ganske store høgtalere som krever en slem forsterker. Jeg vet ikke hvor mye penger du vil bruke på en forsterker, men rundt denne prislappen bør du kjøpe deg forssterker for. Jeg anbefaler egentlig Denon AVR-3803 som vil koste deg 10000kr. Spør du på Hifiklubben så vil de anbefale deg den forsterkeren der, siden du har såpass store og ekstremt gode fronthøgtalere.
Lenke til kommentar
NAD c370 ville jeg annbefalt!

 

2x125W RMS i 8ohm

2x340W i 4ohm

1x300W RMS 8Ohm!

2x340 watt i 4 ohm dynamisk effekt. Ikke kontinuerlig. Mener å huske at noen målte kontinuerlig effekt i 4 ohm til å være rundt 160 watt.

 

Vincent SV-226 er lydmessig bedre enn NAD C370 synes jeg, den ser også mye bedre ut. Og effekten er stort sett den samme.

Lenke til kommentar
Vincent SV-226 er lydmessig bedre enn NAD C370 synes jeg, den ser også mye bedre ut. Og effekten er stort sett den samme.

Jeg er helt enig. Vincent er i en helt annen klasse enn NAD. Nad er egentlig litt overvurdert, spør du meg. Vincent kan sammenlignes med Electrocompaniet, bare til en langt mindre pris.

Lenke til kommentar
NAD c370 ville jeg annbefalt!

 

2x125W RMS i 8ohm

2x340W i 4ohm

1x300W RMS 8Ohm!

2x340 watt i 4 ohm dynamisk effekt. Ikke kontinuerlig. Mener å huske at noen målte kontinuerlig effekt i 4 ohm til å være rundt 160 watt.

 

Vincent SV-226 er lydmessig bedre enn NAD C370 synes jeg, den ser også mye bedre ut. Og effekten er stort sett den samme.

 

Sjefen på Hifiklubben på Lillehammer sa faktisk at de har målt at C370 er kraftigre enn spesifikasjonene tilsier :smile:

Jeg er forøvrig enig med at Vencent'en ser bedre ut, jeg har ikke hørt på den, så jeg kan ikke si noe om det, men....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...