Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCen slutta og starte opp?


Anbefalte innlegg

I dag morres fungerte den stasjonære pcen min helt greit.

Noen timmer senere da pcen har vært avslått så vil den ikke starte lenger.

Det som skjer er at alle viftene utenom den ene starter og spinne opp. Man hører vifta på skjermkortet spinner opp til full hastighet og der blir den stående og spinne. Den har altid spunnet opp til full hastighet ved oppstart før også, men bare for 1-2 sek. Etter den vanligvis har roet seg så har den siste kabinettvifta startet også og oppstartsbildet til bios har poppet opp på skjermen.

Nå så stopper oppstarten av systemet med at skjermkortortvifta bare hyler av gårde. Skjønner egentlig ikke hva som er feil så håper noen her har peilig.

Systemspec står i signaturen min.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OK!

Da har jeg prøvd alt tror jeg.

Har til og med kjøp nytt skjermkort for og utelukke det som et problem.

Har demontert hele pcen, sjekka alt av kabler og spenningsnivåer og alt ser ut som det skal fungere som det skal. Hva er da problemet?

Skjermkortet som ble kjøpt inn var foresten et HD 6850. Kan problemet ligge i RAMen, hovedkortet eller prosessoren? Får ingen feilmeldinger i form av lyder fra pcen.

 

HELP!

Lenke til kommentar

Jeg hadde et lignende problem. Viste seg at (såvidt jeg kan forstå) CPU-socketen var ødelagt i hovedkortet. Det greieste er hvis du har et annet hovedkort som du kan teste CPU (og vifte), RAM, strømforsyning og skjermkort. Hvis alt da fungerer kan du nesten regne med at hovedkortet som er defekt

Lenke til kommentar

Du kan ta ut cmos batteriet en stund og eventulet resete via en "jumper" som sitter et sted på hovedkortet.

 

Har du prøvd at starte med kun 1 Ram brikke?

 

Har tatt ut batteriet, har også trykket på clrcmos knappen som hovedkortet mitt har, utallige ganger. Det hjalp ikke :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...