Gå til innhold

Oppgave om World of Warcraft

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Skriver en oppgave om dataspill i skolen. Hva kan skolen lære av dataspill for å motivere elevene. Jeg er selv gamer, så det blir ikke en av de moralske utgavene, men skal se litt på hva skolen gjør feil. Og hva dataspill gjør som er riktig, siden så mange spiller.

Derfor kunne jeg tenkt meg å intervjuet noen som spiller WoW fast. Det kan gjerne være noen som har mistet motivasjonen til å gå på skole, og som ikke går på skole lenger.

Kan intervjue både over PM, e-post, eller helst ingame i WoW. 100% anonymt!

Håper noen er positive til dette, og vil være med på dette "utviklingsarbeidet". Send meg PM, så er jeg evig takknemmelig!

Tar også imot andre type tips til oppgaven om noen har.

Endret av Unleash_Hell
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-v6cLnSOv3V
Skrevet (endret)

..

Endret av Slettet-v6cLnSOv3V
Skrevet
Det kan gjerne være noen som har mistet motivasjonen til å gå på skole, og som ikke går på skole lenger.

Hvis det er den retningen du går er jeg redd for at oppgaven din kommer til å få en latterlig dårlig karakter, med mindre læreren din er inhabil og dum. På den andre siden er veldig mange lærere det nå til dags, så det er kanskje en lur ting å satse på.

• Liker 1
Skrevet

Lek og spill er morsommere enn lekser...ingen overraskelse det. Belønningen for å likevel arbeide skikkelig på skolen er en god utdannelse og fundamentet for et bra liv. Dessverre er det ikke alltid like lett å ha det i tankene når man er 15-16 år... og der kunne kanskje skolen blitt bedre. :)

Skrevet

Det blir forsket endel på spill på høyt akademisk nivå i Norge.

Her har du feeden til en rekke interessante artikler skrevet av noen av våre spillforskere:

http://www.forskning.no/blog/spillforsk/index.rss

Kanskje relevant for din oppgave er spesielt artikkelen om "Theorycraft". Altså det å bygge opp matematiske teorier med bakgrunn av faktisk anvendt forskning gjort i spill. De som lager matematiske uttrykk for hvor mye skade du gjør med forskjellige angrep og med forskjellige stats og attributes basert på egen forskning gjør faktisk mye det samme som de som lager matematiske teorier for den "ekte" verden.

http://www.forskning.no/blog/spillforsk/196827

Skrevet (endret)

Innfør achivments på skolen, jeg hadde sikkert blitt oppslukt i det. :)

Vi hadde faktisk "achievements" på IKT i Trondheim. En av de "vanskeligste" achievementsa ga deg tilgang til å ta med egen PC og spille på den i friminuttene. Tho ble det meste av timene brukt til å hacke/proxe (whatever folkt følte for) seg igjennom nettet for å kunne gjøre hva de ville. Det var forsåvidt kjedelige achievements, men jeg skjønner poenget med det, og hadde ikke lærerne der vært nærmeste mentalt tilbakestående (beklager, en av de er jeg sikker på at var det) så hadde dette kunne gått rett vei. Men som sagt, folk gadd ikke, ga ikke "gode nok" rewards.

Ungdommene nå til dags er kravstore spør du meg, det skal masse til for å fange deres oppmerksomhet.

Edit: Selv jeg som er halvt achievement-"whore" på min shaman, gadd ikke, det sier litt :)

Endret av Selious
Skrevet

Tenkte det kanskje ikke beskrev det godt nok, men begrunnelsen av "halvveis" er det att jeg ikke har spilt nok på characteren min til å kunne hatt alle, og att jeg ikke er en 24/7 spiller. Hadde jeg hatt mere tid, hadde jeg nok vært ganske høyt opp på achievement poengene. Derfor setter jeg halvveis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...