Gå til innhold

overføring av bilder


Anbefalte innlegg

Har kost meg et par uker med mitt nye ixus 400. problemet er nå når jeg skal ha bildene inn på pc'en. Den kjenner igjen kameraet, men det blir ikke etablert noen forbindelse mellom kameraet og software. Da får jeg opp beskjeden "camera not found". Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har kost meg et par uker med mitt nye ixus 400. problemet er nå når jeg skal ha bildene inn på pc'en. Den kjenner igjen kameraet, men det blir ikke etablert noen forbindelse mellom kameraet og software. Da får jeg opp beskjeden "camera not found". Hva skal jeg gjøre?

 

Du bruker zoombrowser, har skrudd på kamera, satt det i play mode osv?

 

har det fungert før? eller er det første gang du skal overføre?

Lenke til kommentar

Det er første gang jeg prøver å overføre bilder. Kameraet var stilt på playmode (visningsinnstillingen). Nederst på dataskjermen ser jeg navnet på kameraet, likevel får jeg opp det ovennevnte skiltet ("camera not found") og ingenting skjer. Noen har nevnt at en trenger den rette driveren, men den skulle jo ha blitt satt inn sammen med resten av programmet som fulgte kameraet :-? ??

Lenke til kommentar

heisann... har prøvd litt selv med å prøve å fremprovosere feilen du snakker om.... eneste gang jeg får feilen med at den ikke finner kamera er når jeg selv skrur av kamera etter at windows har funnet ut at det er noe koblet til og jeg starter zoom browser. Regner med at du ikke gjør dette, men du kan jo kanskje for sikkerhets skyld sjekke at det lyser grønt. Dette har du sikkert sjekket selv også men...

 

Jeg bruker XP, og leste i bruksanvisningen at XP trenger ikke installere driverne som fulgte med cd'ne osv. Er kanskje noe kluss der? selvom alt ser bra ut??

 

Hva skjer om du dobbeltklikker på dette ikonet der du ser navnet på kameraet?

 

vet ikke helt hva du kan prøve jeg... annet enn standard greia når noe ikke virker. Prøve å installere på nytt og evt oppdatere windows :shrug:

 

Kanskje det er noen andre som har noen gode ideer?

Lenke til kommentar

Har gjort nye forsøk. Sist jeg koblet til kameraet fikk jeg opp en ramme hvor navnet på kameraet sto øverst. Lenger nede stod det: "Kamera tilkoblet...Merk programmet som skal startes for denne handlingen". Men ingen alternativer er oppgitt som jeg kan merke og jeg får derfor ikke muligheten til å trykke "ok". Og selv om jeg her får vite at kameraet er tilkoblet, kommer skiltet "camera not found" når jeg prøver å bruke Zoombrowser!!!

Lenke til kommentar

For å svare deg, Gerber, litt bedre. Takk ellers for din interesse. Jeg bruker også XP og fant ut det du nevnte at det ikke trengs å innstallere driver. Datamaskininen er splitterny og ganske kraftig og skulle derfor ikke ha noen problemer med kapasitet, har virkelig problemer med å skjønne hva det er.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Takker for tålmodigheten, Gerber. Problemet er ellers løst nå. Datamaskinen som problemet oppsto i brukte jeg bare mens jeg var på ferie. Til slutt fant jeg en måte å omgås problemet på. (Skjønner fremdeles ikke hva som egentlig gikk galt, men det spiller jo ingen rolle nå!) Nå er jeg hjemme igjen, og alt fungerer som det skal i min egen pc.

Er forresten skikkelig fornøyd med ixusen, spesielt er bildekvaliteten mye bedre en forventet

Lenke til kommentar

Takker for tålmodigheten, Gerber. Problemet er ellers løst nå. Datamaskinen som problemet oppsto i brukte jeg bare mens jeg var på ferie. Til slutt fant jeg en måte å omgås problemet på. (Skjønner fremdeles ikke hva som egentlig gikk galt, men det spiller jo ingen rolle nå!) Nå er jeg hjemme igjen, og alt fungerer som det skal i min egen pc.

Er forresten skikkelig fornøyd med ixusen, spesielt er bildekvaliteten mye bedre en forventet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...