Gå til innhold

Anmeldelse: Total War: Shogun 2 (PC)


Anbefalte innlegg

Har ikke testet coop selv, men forstår det slik at det er 2-player coop. Man velger enten en samarbeidsmodus eller å konkurrere, i begge tilfellene styrer man hver sin clan i campaign. Man kan vel også delegere units til hverandre, men er usikker på hvordan dette funker. Forstår det slik at man kan gi kontrollen av f.eks. kavaleriet sitt til en spiller, og styre resten selv.

 

Er litt usikker på dette, kjekt om noen som har fått testet dette mer kan bekrefte/utdype.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har testet coop campaignen, man kan dele fritt hvilke units du vil dele med han du spiller med. du kan gi han din ene spyd gruppe eller archer eller halve hæren om du vil. og medspilleren din kan også velge å spille fiende hæren istede for å hjelpe deg. eller så kan han hjelpe deg med å spille de kjempe dårlig

Lenke til kommentar

Elsker Shogun 2 for det som tilføres av dybde rpg, teknologi m.m.

110% enig med anmelder at f.eks Medieval's store forskjeller i enhetssammensetningen for de forskjellige nasjonene er Shogun 2's store akkileshæl.

Forskjellene mellom de ulike fraksjonene er uhyre liten på enhetsnivå, så den største forskjellen er geografisk plassering.

I Medieval kunne du velge en nasjon som hadde fundamentalt forskjellige enheter enn en annen nasjon. Arab, viking, teutonic, proffesjonelle engelske/franske, maurere, øst nasjonene, genoa/venetia og byzantine. Alle disse fraksjonene og enda bedre ned på nasjons nivå hadde store indiviuelle forskjeller i styrker som var tilgjengelige. I Shogun virker 90%+ av styrkene være tilgjengelig for alle.

 

Dette gjør Medieval med Stainless Steel til min soleklare TW favoritt, og er et av de spillene jeg har flest spilltimer i.

Shogun 2 har ikke det potensialet i spilltid, men i dybde overgår det Medieval.

Så mod'e miljøet og en forhåpentligvis at de går igjennom historien på nytt gjør Shogun 2 til en selvfølge for meg, som jeg håper å kunne spille i flere år fremover. Forhåpentligvis betyr det ->Rome ->Medieval igjen.

 

Siden du høres ut som en ekte TW entusiast vil jeg gjerne gjøre deg oppmerksom på en helt fantasisk RomeTW mod som heter Roma Surrectum. Om du digget Stainless Steel sin Medieval mod så kommer du til å elske denne. http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=386559

Lenke til kommentar

Har ikke testet coop selv, men forstår det slik at det er 2-player coop. Man velger enten en samarbeidsmodus eller å konkurrere, i begge tilfellene styrer man hver sin clan i campaign. Man kan vel også delegere units til hverandre, men er usikker på hvordan dette funker. Forstår det slik at man kan gi kontrollen av f.eks. kavaleriet sitt til en spiller, og styre resten selv.

 

Er litt usikker på dette, kjekt om noen som har fått testet dette mer kan bekrefte/utdype.

Har spilt litt co-operative campaign, og det er slik at man kan delegere ansvaret for de unitsene man ønsker til den andre spilleren. Så en kan gi bort kontrollen (innenfor en battle riktignok) over alle unitsene under en battle.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Helt genialt spill!, men det som for meg til og kaste det ut vinduet å heller spille Empire er at har du Archers i Shogun er det over. da vinner du uansett. Og jeg er dessverre ikke interessert i å spille mot bare archers heller. Så vær advart liker du ikke ranged, liker du ikke Shogun2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...