Gå til innhold

Oppgradering av pc og div


Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt til å gå til innkjøp av en BenQ G2420HD (eller noe sånt) pc skjerm til andre skjerm, har en BenQ G2411HD skjerm atm. Mitt skjermkort er foreløpig Nvidia Geforce GTS 250, har tenkt til å kjøpe Asus Geforce 460 PhysX CUDA. Har også planer om å kjøpe en ny harddisk på 1 TB og mener at det er 3,5" som er størrelsen.

Mitt hovedkort er som følgende Asus Motherboard P5Q SE2 (ifølge esken jeg fått fra komplett.no for en stund siden) ;)

Jeg bruker atm en vga kabel med DVI - VGA adapter på skjermen jeg har nå.

 

Har det noe å si om jeg bruker VGA på ene skjermen og DVI på anneren?

Vil skjermkortet og hardisken passe i hovedkortet mitt?

Krever det mer av pc'n å kjøre dual screen?

Er skjermkortet holdbart til og kjøre endel spill på High med AA?

Hva er fordeler med og ulemper med dual screen?

Endret av Siren
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

1. Jeg har brukt VGA på secondary og DVI/HDMI på primary. Har ikke hatt noe problemer.

2. Hovedkortet ditt har 2x PCI Express x16 porter, så du har plass til både ett og to skjermkort på den. Så lenge du har en ledig S-ATA port, så passer harddisken til hovedkortet.

3. Det krever nok mer av skjermkortet om du for eksempel dupliserer innholdet på den ene skjermen til den andre, men du får deg et såpass godt skjermkort at det går helt fint.

4. Det skjermkortet støtter DirectX11 og har 1GB internminne pluss god klokkehastighet. Har du i tillegg godt med RAM og en god fire eller sekskjerner, så skal du klare å kjøre de seneste grafikkhorene som Metro 2033 og Crysis

5. De ulempene jeg har plukket opp er at det funker dårlig med spill, så derfor har jeg tatt til vane å skru av secondary før gamingtid. Til skolearbeid er det veldig hendig, spesielt hvis du sitter med to litt mindre skjermer.

 

Edit: Hvis økonomien strekker til, så kan du jo unne deg en 24" LED. Prisen hopper, men ikke så veldig mye.

 

Forslag: http://www.komplett....aspx?sku=588873

Endret av HailTheUser
Lenke til kommentar

Jeg velger fortsatt denj 24" LCD skjermen med tanke på å kjøre LCD og LED samtidig så blir kanskje forskjellen litt for stor mtp kontrast og generelt bilde :p men har tenkt å selge de 2 skjermene senere og velge 2 24" LED :D

 

Grafikkkort blir dette: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=618935 og jeg har snakket med en kamerat av meg som sjekker mye på pc fronten og han fant frem at GTX 570 kortet trenger 2 stk 6 pin kontakter :)

Har bare en hardisk i pcn så regner med at det er ledige S-ATA porter.

 

Legger til at jeg har en 4 kjerners prossesor :p

Endret av Siren
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...