Gå til innhold

Ikke bli sinna på Angry Birds


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her var det mange feil. 1) Det er ikke en «ondsinnet» app, men et «proof of concept» som viser at det er mulig. 2) Applikasjonene som ble snikinstallert, gjorde ingenting, men sto markert med at de hadde disse rettighetene, og hadde tilsvarende navn: «Fake Toll Fraud», «Fake Contact Stealer» og «Fake Location Tracker». 3) Android Market står ikke vidåpent i det hele tatt. Skadelig programvare blir fjernet, slik også denne applikasjonen ble.

Lenke til kommentar

Her var det mange feil. 1) Det er ikke en «ondsinnet» app, men et «proof of concept» som viser at det er mulig. 2) Applikasjonene som ble snikinstallert, gjorde ingenting, men sto markert med at de hadde disse rettighetene, og hadde tilsvarende navn: «Fake Toll Fraud», «Fake Contact Stealer» og «Fake Location Tracker». 3) Android Market står ikke vidåpent i det hele tatt. Skadelig programvare blir fjernet, slik også denne applikasjonen ble.

 

Hei,

 

Et Proof of Concept, som dette tydeligvis er, kan vel også være potensielt ondsinnet? Jeg ville hvert fall ansett det slik hvis noe ble snikinstallert på min mobil uten min viten eller samtykke på denne måten. Scio Security, som står bak dette, har jeg heller aldri hørt om tidligere.

 

Android Market er åpent - det er både den største fordelen og den største ulempen med dette OS-et. At akkurat denne appen fikk ligge i timevis i Android Market før den ble fjernet er vel et bevis for at sikkerhetsrutinene kanskje burde vært bedre?

 

Jeg kjente ikke til rettighetsnavnene du oppgir her, men det setter jo saken i et litt annet lys. - Takk for opplysningen! B)

Lenke til kommentar

Og til øverste kommentar, så du sier at det er greit at "sikkerhetsfolk" kan teste og skremme folk som bruker Android? Selv om det ikke er ondsinnet og gjorde ingenting, betyr det ikke at folk synes det er ålreit å få falsk skit fra "sikkerhetsfolk" på mobilen, og folk flest tror jeg gir blanke f i hva slags rettigheter de skriver de har. De har ikke rett til å legge inn skiten sin på andres mobil uten at mobileieren selv vet det. Android er et åpent operativsystem hvor hvem som helst kan slippe inn. Åpne operativsystem er mest sårbare for skadelig programvare/kode, så jo Andoshit Market er et stort sikkerhetshull. Det kan ingen bortforklare :)

Lenke til kommentar

Selv om App Store er lukket, har det ikke vært fritt for uønskede programmer eller programmer som gjør mer enn de skal/noe annet enn de skal.

 

App Stor gir vel mer en falsk trygghet.

 

Så ingenting fungerer 100% uansett.

 

Åpent er uansett og foretrekke. Vertfall dersom alternativet er slik App Store fungerer.

 

En vis form for kontroll er jo alltid bra, som f.eks at skadelig programmer fjernes, men ikke slik Apple holder på.

Lenke til kommentar

Nei, Windows er på ingen måte åpnere enn OS X. Du kan laste ned kildekoden for store deler av OS X på www.opensource.apple.com. At Windows er mer utsatt for virus enn OS X beviser ikke at Windows er åpnere, det beviser bare at du «Ehh.. nei Windows»-gutt er ute av stand til å tenke logisk.

 

Nei. Windows er ikke åpnere enn Mac, men er mer utsatt for virus pga. utbredelsen av OSet. En annen ting. Er mac-brukere så mye smartere enn andre folk? Tror ikke det :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...