Gå til innhold

Hvilken porter skal jeg åpne?


Imbakenneth

Anbefalte innlegg

Hei!

 

jeg sliter å få joina vennene mine på xbox live, og har funnet ut at jeg må få åpnet noen porter for å se om det fungerer da. så til spørsmålet mitt: hvilken porter skal jeg åpne for å spille med venna mine på xbox live? hadde vært flott viss noen kunne hjelpe meg <: )~

 

Lotr

Endret av The lord of the rings
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

jeg sliter å få joina vennene mine på xbox live, og har funnet ut at jeg må få åpnet noen porter for å se om det fungerer da. så til spørsmålet mitt: hvilken porter skal jeg åpne for å spille med venna mine på xbox live? hadde vært flott viss noen kunne hjelpe meg <: )~

 

Lotr

 

For det første trenger du administrativ tilgang til ruteren din.

Finn så ut hvilken modell det er.

Nettsiden http://portforward.com/ kan hjelpe deg å finne ut hvordan du så skal gå frem. De har gode forklaringer på hver enkelt modell med bilder, og de lister også hvilke porter som xbox live bruker som forøvrig er 80 - 88 - 53 og 3074.

 

Ps: når du har trykket på modell kommer en reklamepopup som du bare kan ignorere og klikke på skip this advertisement oppe i høyre hjørne.

 

Har gjort dette selv med min linksys ruter, men får fortsatt opp melding om strict nat, men klarer fint å spille med kompiser for det. :)

Lenke til kommentar

Logg inn på routeren din (192.168.0.1 i adressefeltet explorer/firefox etc. som regel)

 

Brukernavn og passord må så skrives inn. De fleste kjører admin som bruker (Motorola har motorola) og passord kan være 1234, med mindre du har vært innpå routeren før og fikset passord osv.

 

Så går du på firewall, NAT eller portforwarding hvis det valget er der fra starten av.

 

Så åpner du portene som vanlig ved å taste inn IP adressen til Xboxen og åpner:

 

88 - 88

3074 - 3074

 

 

EDIT_ åpner er vanskelig å skrive om dagen :p

Endret av Wangen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...