Gå til innhold

Internett/modem driver trøbbel


Anbefalte innlegg

Ok, jeg tar det fra starten av. Jeg har kjøpt meg en internett kabel til min stasjonære datamaskin, og regnet med at det ikke skulle så mye mer til en å plugge den ene enden inn i ruteren/rett inn i veggen. Tidligere har jeg brukt en trådless usb dings, siden maskinen min ikke har ett trådløst nettverkskort.

Problemene jeg derimot har møtt på er som følger:

 

Når jeg prøver og oprette en ny tilkobling fikke jeg trøbble med: brukernavn og passord(som tydeligvis har blitt gjitt til oss av internettleverandøren), dette kan være ett problem, eller ikke siden det tilsynelatende går an å skrive inn hva som helst som brukernavn og passord.

 

Problemet etter dette var derimot en windows feil 651(denne løste jeg ved å bytte navn på en systemfil og erstatte den ved en ny)

Men etter det igjen kom feil nummer 797.

 

797 har noe med at jeg ikke har ett modem/feil modem på datamaskinen.

 

Så det jeg lurer på nå er selvsagt hva jeg må gjøre.

 

Takker på forhånd for all den hjelpen jeg kan få :)

 

Annen info:

 

Modem: Zyexel P 660HW T3 v2

 

Datamskinen min kjører windows home premium 64bit, og jeg tviler på at den har noe modem instalert fra før.

Endret av Keukoron
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, jeg tar det fra starten av. Jeg har kjøpt meg en internett kabel til min stasjonære datamaskin, og regnet med at det ikke skulle så mye mer til en å plugge den ene enden inn i ruteren/rett inn i veggen. Tidligere har jeg brukt en trådless usb dings, siden maskinen min ikke har ett trådløst nettverkskort.

Problemene jeg derimot har møtt på er som følger:

 

Når jeg prøver og oprette en ny tilkobling fikke jeg trøbble med: brukernavn og passord(som tydeligvis har blitt gjitt til oss av internettleverandøren), dette kan være ett problem, eller ikke siden det tilsynelatende går an å skrive inn hva som helst som brukernavn og passord.

 

Problemet etter dette var derimot en windows feil 651(denne løste jeg ved å bytte navn på en systemfil og erstatte den ved en ny)

Men etter det igjen kom feil nummer 797.

 

797 har noe med at jeg ikke har ett modem/feil modem på datamaskinen.

 

Så det jeg lurer på nå er selvsagt hva jeg må gjøre.

 

Takker på forhånd for all den hjelpen jeg kan få :)

 

Annen info:

 

Modem: Zyexel P 660HW T3 v2

 

Datamskinen min kjører windows home premium 64bit, og jeg tviler på at den har noe modem instalert fra før.

 

Hei, jeg tror du må oppdatere driveren til modemet ditt. Eller så er det nettverkskortet på pc-en som må oppdatere driveren. Men er ikke sikker.

Endret av Shadow
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...