Gå til innhold

Tele2 også med forhåndsbetaling av abbavg


Anbefalte innlegg

Det her begynner å irritere meg fælt, ikke rart de kan gi bedre betingelser når de får inn renteinntekter på denne måten. På sine abb Super Mye og Super Lite får du litt billigere ringetid enn på Mye og Lite. Glad ikke Netcom forsøker seg på noe sånt ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes det er helt greit med forhåndsbetaling jeg når man får de ringe prisene og ikke minst SMS prisene jeg har med mitt Chess King abonnement. De 960 kr jeg må betale på forskudd i året er helt overkommelig. Og rentene jeg ville fått på dem i min egen bank har jeg spart inn igjen i løpet av noen få tekstmeldinger.

 

Men klart dette er opp til hver enkelt....jeg synes det er genialt så lenge det bidrar til å senke prisene på bruk av telefoni.

Lenke til kommentar

Argh!

 

JZA: Er det virkelig et så stort problem at de vil ha pengene på forhånd?

 

Er vel ikke akkurat en nyhet at det finnes tjenester hvor du må betale på forskudd?

 

Ser absolutt ingen problemer med å betale årsavgift i stedet for månedsavgift.

 

Det blir billigere for oss forbrukere, og det er vel det som teller?

Lenke til kommentar

Tenker det blir ramaskrik den dagen det første teleselskapet med forhåndsbetaling går konkurs ? Og forbrukerne skriker på de 960 kronene de betalte for et par måneder siden. Da kostet det i stedet 300 kroner i månedsavgift. Glad jeg har Netcom BT jeg, som faktisk er billigere enn Chess King ;)

Lenke til kommentar
Tenker det blir ramaskrik den dagen det første teleselskapet med forhåndsbetaling går konkurs ? Og forbrukerne skriker på de 960 kronene de betalte for et par måneder siden. Da kostet det i stedet 300 kroner i månedsavgift. Glad jeg har Netcom BT jeg, som faktisk er billigere enn Chess King ;)

 

Netcom BT billigere enn Chess King????? Ringer du mye vil du kanskje komme litt billigere ut av det.

 

Månedsavgift

 

Netcom BT 125 kr

Chess King 80 kr

 

SMS:

Netcom BT 0,75 kr

Chess King 0,48 kr

 

Ringepriser

Netcom BT 0,80 kr pr min.

Chess Kink 0,87 pr min.

 

Netcom BT har veldig bra starttakst på 0,29 kr.

 

Med det jeg betaler mindre i mnd avgift enn deg, så kan jeg ringe ca 1 time pr mnd. (Og det tilsvarer vel min totale ringetid pr mnd.) Det er SMS jeg bruker flittig, og her er det penger å spare med Chess. Så vidt jeg vet er det ingen som har billigere SMS enn Chess ennå. (48 øre)

 

Tviler ikke på at du sparer penger med Netcom BT, men for meg og tror nok også de fleste unge mennesker som bruker mobilen mest til sms så er nok Chess King billigst.

Lenke til kommentar
Renteinntektene de får for det stakkars beløpet du betaler er jo ikke akkurat noe å skryte av. Renta er jo nesten i null.

 

Bedre med renteinntekter enn rentekostnader i alle fall, og jeg regner med at klarer å få pengene inn på kapitalkonto, den har de jo 12 gebyrfrie uttak i året på. Holder vel akkurat til et hver måned det, istedet for å få penger inn på brukskonto en måned, for å bruke dem i løpet av en måned. Ser faktisk en ganske stor besparelse her sånn i forhold til tidligere!

Lenke til kommentar

Netcom BT billigere enn Chess King????? Ringer du mye vil du kanskje komme litt billigere ut av det.

 

Månedsavgift

 

Netcom BT 125 kr

Chess King 80 kr

 

SMS:

Netcom BT 0,75 kr

Chess King 0,48 kr

 

Ringepriser

Netcom BT 0,80 kr pr min.

Chess Kink 0,87 pr min.

 

Netcom BT har veldig bra starttakst på 0,29 kr.

 

Med det jeg betaler mindre i mnd avgift enn deg, så kan jeg ringe ca 1 time pr mnd. (Og det tilsvarer vel min totale ringetid pr mnd.) Det er SMS jeg bruker flittig, og her er det penger å spare med Chess. Så vidt jeg vet er det ingen som har billigere SMS enn Chess ennå. (48 øre)

 

Tviler ikke på at du sparer penger med Netcom BT, men for meg og tror nok også de fleste unge mennesker som bruker mobilen mest til sms så er nok Chess King billigst.

 

Nye priser fra Netcom er 69 øre på alt eks moms. Når alle med Netcom BT i tillegg har en rabatt etter trafikken på avtalen, som mitt tilfelle er 17%. Vil det gi en effektiv pris på 71 øre for alle tjenester. Når du i tillegg får 17% rabatt på alle faste avgifter: Blir det 104 kr måneden.

 

Så setter vi opp regnestykket ditt med 24 kroner i måneden lavere avgift.

23 øre billigere på mld, 9 øre minuttet billigere med Netcom, samt startpris på 49 øre. Men det man får i tillegg er en intern pris på 40 øre minuttet, og de som regnes som interne er de som går under samme avtale, som oftest andre familiemedlemmer eller andre i samme firma. Når man i tillegg har markedets beste forsikring, så er det for meg ingen tvil om hvilket abb jeg vil velge. Derfor skjønner jeg ikke helt de som sier at Chess er desidert billigst, for dem av oss som har lyst på forsikring på tlf våre, så er de ikke en gang et reelt alternativ.

Lenke til kommentar
Netcom BT billigere enn Chess King????? Ringer du mye vil du kanskje komme litt billigere ut av det.

 

Månedsavgift

 

Netcom BT 125 kr

Chess King 80 kr

 

SMS:

Netcom BT 0,75 kr

Chess King 0,48 kr

 

Ringepriser

Netcom BT 0,80 kr pr min.

Chess Kink 0,87 pr min.

 

Netcom BT har veldig bra starttakst på 0,29 kr.

 

Med det jeg betaler mindre i mnd avgift enn deg, så kan jeg ringe ca 1 time pr mnd. (Og det tilsvarer vel min totale ringetid pr mnd.) Det er SMS jeg bruker flittig, og her er det penger å spare med Chess. Så vidt jeg vet er det ingen som har billigere SMS enn Chess ennå. (48 øre)

 

Tviler ikke på at du sparer penger med Netcom BT, men for meg og tror nok også de fleste unge mennesker som bruker mobilen mest til sms så er nok Chess King billigst.

 

Nye priser fra Netcom er 69 øre på alt eks moms. Når alle med Netcom BT i tillegg har en rabatt etter trafikken på avtalen, som mitt tilfelle er 17%. Vil det gi en effektiv pris på 71 øre for alle tjenester. Når du i tillegg får 17% rabatt på alle faste avgifter: Blir det 104 kr måneden.

 

Så setter vi opp regnestykket ditt med 24 kroner i måneden lavere avgift.

23 øre billigere på mld, 9 øre minuttet billigere med Netcom, samt startpris på 49 øre. Men det man får i tillegg er en intern pris på 40 øre minuttet, og de som regnes som interne er de som går under samme avtale, som oftest andre familiemedlemmer eller andre i samme firma. Når man i tillegg har markedets beste forsikring, så er det for meg ingen tvil om hvilket abb jeg vil velge. Derfor skjønner jeg ikke helt de som sier at Chess er desidert billigst, for dem av oss som har lyst på forsikring på tlf våre, så er de ikke en gang et reelt alternativ.

 

Du sier at du betaler 23 mindere enn meg på SMS.....det du da sier er at du betaler 25 øre pr. tekst melding. NEI, det stemmer ikke, da hadde det stått i avisen.!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

 

Netcom BT billigere enn Chess King????? Ringer du mye vil du kanskje komme litt billigere ut av det.

 

Månedsavgift

 

Netcom BT 125 kr

Chess King 80 kr

 

SMS:

Netcom BT 0,75 kr

Chess King 0,48 kr

 

Ringepriser

Netcom BT 0,80 kr pr min.

Chess Kink 0,87 pr min.

 

Netcom BT har veldig bra starttakst på 0,29 kr.

 

Korrekte priser på NetCom BT er:

mnd.avg 125,-

SMS 0,69

ringepris 0,69 per min

 

I tillegg vil evt. rabatt forhandlet fram fra firmaet som har avtale komme i fratrekk fra disse prisene.

 

Disse prisene gjelder fra 01.08.03

 

mvh TinyWorks

Lenke til kommentar
Så det banker nok Chess, i og med at man har mye bedre kundeservice

 

På hvilket grunnlag kan du uttale deg om kundeservicen til Chess?

Jeg har vanskelig for å forstå at netcom har bedre enn kundeservice enn chess. Chess svarer/ordner opp i det du spør om, og tar telefonen etter få sekunder når du ringer dem. Da min mor spurte om nytt sim-kort, tok det under 24 timer før det nye lå i postkassen vår - helt gratis.

 

Så hvis ikke Netcom's kundeservice gir deg penger eller noe slikt tror jeg ikke den er noe bedre enn chess sin. :roll:

Lenke til kommentar
Så det banker nok Chess, i og med at man har mye bedre kundeservice

 

På hvilket grunnlag kan du uttale deg om kundeservicen til Chess?

Jeg har vanskelig for å forstå at netcom har bedre enn kundeservice enn chess. Chess svarer/ordner opp i det du spør om, og tar telefonen etter få sekunder når du ringer dem. Da min mor spurte om nytt sim-kort, tok det under 24 timer før det nye lå i postkassen vår - helt gratis.

 

Så hvis ikke Netcom's kundeservice gir deg penger eller noe slikt tror jeg ikke den er noe bedre enn chess sin. :roll:

 

Snakker kun av erfaring i og med at jeg også har forsikring. 24 Timer i døgnet kundeservice. Netcom tar på seg skylden for evt misbruk fra det sekund du har ringt inn og sperret ditt abb. De lover og ha nytt sim-kort og verdibrev på ny tlf til deg, løpet av kommende døgn, altså to virkedager! Blir spennende og se hvor bra forsikringsordning Chess klarer å få til !? Kan bli avgjørende for hvem av oss som egentlig sitter med det beste abb ;)

Lenke til kommentar
Kan bli avgjørende for hvem av oss som egentlig sitter med det beste abb ;)

 

Nei, jeg sitter med det beste abonnementet for meg uansett hva netcom tilbyr. ;)

 

- Jeg bruker ikke forsikring.

- Er aldri i kontakt med kundeservice (Alt funker jo som det skal!)

- Koster meg 9kr i måneden siden jeg ikke er en stoforbruker. Alternativet er kontantkort, noe som kan være irriterende siden de må fylles på.

Lenke til kommentar

Det er jo ganske så individuelt hva slags abonnement som passer til hvem, såvidt jeg vet har ikke noen eksperter sagt at dette selskapet er bedre enn det andre osv og at alle må være kunder der. Det finnes også noen operatører som ikke tilbyr f.eks. forsikring i det hele tatt, og det kan være utslagsgivende for enkelte.

 

Sannheten er at alt etter kundes behov, og hva man ønsker, så er Telenor Mobil, NetCom, Chess, Tele2, You osv (ikke nødvendigvis i den rekkefølge) gode på forskjellige ting (noen bedre på flere områder), men siden folk er forskjellige, så er det veldig individuelt hva man oppfatter som best.

 

Noen går utelukkende på pris, der er jo Chess bedre enn de fleste, siden de ikke subsidierer kundens telefonkjøp, noe f.eks NetCom og Telenor gjør. Andre ønsker å betale litt mer, for å få tilgang til bedre tjenester, andre prioriterer hvor bra kundeservice man får (og man trenger kundeservice til mer enn å klage, så selv om alt funker, så ønsker man god service når man tar kontakt).

 

Så det er helt klart noe for enhver smak, så får man se hvor lenge de mindre selskapene kan drive med de lave prisene, og samtidig få inntekt nok til å utvikle gode tjenester, innovative løsinger osv for sine kunder. NetCom drev ganske lenge med tap, før det løsnet, og det kan godt hende Chess klarer det samme med tiden...

Lenke til kommentar

Det jeg mente var med et overskudd til å kunne utvikle nye og gode tjenester, for å sikre at kundene får tilgang til den teknologiske framgangen via mobilen. Det er der NetCom la ned investeringer, og gjorde at de gikk med underskudd, for å kunne skape et produkt som gjorde at kundene kom til NetCom.

 

Chess og andre nye operatører har fordelen av å kunne leie nettverk og løsninger fra NetCom eller Telenor, som har brukt penger på å bygge opp nettverket (telenor gjorde dette mens de hadde sugerøret dypt nede i statskassa, og derfor vil man nok oppleve at de i enkelte områder har bedre dekning, telenor har nesten 99% mens netcom ca 98,2%).

 

Og lave priser hos Chess vil jo bare øke konkurransen, som kommer kundene til fordel, som f.eks. SMS-prisen som nå er på et mer realistisk nivå. Vi trenger Chess, You, Tele2 og andre små operatører for å presse de store på pris. resultatet vil med tiden bli at kunden vinner uansett.

 

Mvh TinyWorks

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...