Gå til innhold

TEST: Apple iPod shuffle 4. generasjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei Marte, ipod shuffle har ikke, og har aldri hatt, skrollehjul..Den har ganske enkelt klikk-knapper i en sirkel, og det er noe helt annet (og faktisk er det bedre enn skrollehjulet apple endelig bestemste seg for å fjerne fra ipod nano).

 

Jeg har forresten forrige generasjon shuffle, den "uten" knapper, og er veldig fornøyd med den, men skulle ønske den fikk støtte for spillelister også. Det burde være enkelt å få til via en software oppdatering, men apple skal som vanlig tvinge deg til å kjøpe nye produkter hvert år ved å legge til funksjoner som fint kunne kommet til de eldre produktene også :(

 

Billig? Hva med å sjekke konkurransen først? Man kan kjøpe en Sansa Clip+ med 4gb til lavere pris. Da får du skjerm, ikke låst til itunes og bedre lydkvalitet for å nevne noe. iPod shuffle er det mest meningsløse produktet som er laget.

Lenke til kommentar

Jeg er "gjest fra kl 13:20".

Den delen av mitt innlegg som handler om sansa clip er skrevet av noen andre, vet ikke hvordan det har blitt en del av mitt innlegg :/

 

Jeg synes shuffle er genial til trening og ganske rimelig, men den er ikke av de mest funksjonelle eller brukervennlige mp3spillerene. Men for min del synes jeg det er greit å bytte sanger fra hodetelefonene når jeg trener, så brukervennlighet er ikke et viktig moment for meg i den settingen.

Lenke til kommentar

Mest meningsløse produktet som er laget hva mener du? Så om en av de mest brukervennlige, enkle, funksjonelle veldesignede mp3 spillerne på markedet ikke har skjerm, så er den det mest meningsløse produktet som er laget?

På hvilke måter er denne mer brukervennlig og funksjonell enn en Sansa clip+ som til og med er billigere og likevel er en mye mer komplett spiller? Det er jo klasseforskjell. Shuffle hadde ikke solgt en shit om den ikke hadde en logo av et halvspiste eple, og det vet du så utrolig godt.

Lenke til kommentar

Idiotisk overskrift på artikkelen. Poenget med Shuffle er ikke at 'fattiglusa'/de som kanskje ikke har muligheten eller vil bruke over 1000 kroner på en iPod skal ha muligheten til å kjøpe et Apple-produkt, men at man skal kunne ha tilgjengelig en musikkspiller ideell til visse typer bruk. F.eks trening. Dersom du løper vil du for eksempel ikke ønsker å ha med deg en større spiller og du vil ikke ha mulighet til å se på skjermen og trykke rundt på den mens du løper.

 

Selv har jeg en iPod shuffle og en iPod touch som jeg bruker om hverandre avhengig av når jeg skal høre på musikk.

 

iPod shuffle er absolutt ingen primær-iPod/mp3 spiller, men et knallbra andrevalg!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...