Gå til innhold

PC specs synspunkter/holdbarhet


Tizi Ouzou

Anbefalte innlegg

Heisann, kjøpte PC i fjor og har oppgradert denne med nytt skjermkort og PSU. Ønsker deres synspunkt på hvor lenge en slik PC vil holde med tanke på spill kravene i fremtiden...

 

i7 920, 2,6 mHz

8 gigabyte RAM

Blueray brenner

ATI 5870 1 gig RAM

620 vol PSU antec

24 tommer 1080p skjerm

 

Sålangt så klarer jeg å spille de fleste multi platform spill på 1080p med 60 fps. Takker på fohånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer helt an på hvordan du bruker den. Forventer du å ha alt på maks i spill, så vil jeg tro den varer i i kanskje et par år, før du må begynne å sette ned innstillinger. Nå er riktignok utviklingen annerledes etter som dagens konsoller hindrer utviklingen videre. Dermed kan du muligens få et år til, men jeg tviler. Grafikken i dag vil ikke lenger få de hoppene vi har sett på konsollfronten, for det lønner seg ikke.

 

 

Lenke til kommentar

Kommer helt an på hvordan du bruker den. Forventer du å ha alt på maks i spill, så vil jeg tro den varer i i kanskje et par år, før du må begynne å sette ned innstillinger. Nå er riktignok utviklingen annerledes etter som dagens konsoller hindrer utviklingen videre. Dermed kan du muligens få et år til, men jeg tviler. Grafikken i dag vil ikke lenger få de hoppene vi har sett på konsollfronten, for det lønner seg ikke.

 

 

Takker for svarende. Enig med deg at dagens konsoller hindrer utvikling da de fleste blockbusters blir sluppet på multiplatform for best inntjening. Det var derfor vanskelig å kjøpe skjermkort til PC'en. Crysis 1 er dårlig optimalisert, og jeg tror utviklerene med oppfølgeren kommer til å senke kravene fordi også dette spillet vil lanseres på multiplatform.

Siste spørsmål, er det noen "bottleneck" på data oppsettet mitt her?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...