Gå til innhold

- Jeg ville ikke kjøpt 3D-TV


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøper du 3DTV i dag så gjør du det pga PlayStation 3. Men spillutviklerne har nok også minst 2-3 år foran seg før de har lært å lage 3D-spill "riktig", så da spørs det om teknologien er noe vi vil ha, om det fortsatt er 3DTV'er i salg 2 år fram i tid. Slik det er nå er mange 3D-spill veldig intense i sin 3D-opplevelse. I jakten på å virke mest mulig tredimensjonal overdrives det for mye med effekter slik at mange opplever å bli slitne i både øyne og hode av spillingen. Fordelen 3D-spill har over 3D-film er derimot at et spill mye lettere guider deg til å ha fokus rett sted på skjermen. I et skytespill så fokuserer du rundt siktet. I et bilspill har du fokus på veien foran deg og nærmeste konkurrent. Mye av kritikken mot 3D-film er at mange synes det er vanskelig å få rett fokus, man søker ofte rundt hele skjermen/lerretet etter 3D-effektene, og som resultat går man glipp av en stor del av filmopplevelsen.

 

Jeg har aldri hatt noe problem med å se fordelene med HD, og ser fram til 4KTV på 100"-skjermer, men jeg føler at 3D er en 50-talls Sci-fi gimmick som aldri kommer til å bli viktig og nyttig nok til å slå skikkelig igjennom.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

3D sendinger via Riks TV, ikke rart NRK er lunkne til 3 D tv. Kapasiteten på Riks TV er vel ikke akkurat noe å skryte av. Når prisforskjellen mellom tv med og uten 3 D er såpass liten, er det vel ikke mye å stussse på. Det er selvfølgelig bildekvaliteten på vanlige sendinger som er viktigst,men utrolig morsomt med en og annen 3 D film, så det er bare og kjøpe 3 D TV.

NB Sunes Plasma TV har et bedre bilde enn LED TV

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...