Nabaal Skrevet 2. august 2010 Skrevet 2. august 2010 Hei! Første post for meg hos innlegg.no. Anyway til hovedsaken. For to måned siden så fikk min Xbox360 red ring of death. Jeg kjøpte den da i februar 2007, og den inneholder visst 3 års garanti. Men nå er garantien borte, men jeg fikk også hører at dersom en får RROD, så er det slik at personen får sender inn xboxen og får den tilbake reparert helt gratis. Hvis det er slik informasjoen er gitt, kan dere veilede meg og forteller meg steg til steg hva jeg må gjøre for å få den sendt og reparert helt gratis? Tusen hjertelig takk! Mvh Elshiru
Lakus Skrevet 2. august 2010 Skrevet 2. august 2010 Utdrag fra Forbrukerportalen om Reklamasjonretten: En del selgere avviser reklamasjoner med en påstand om at enkelte deler av varen må forventes å ha en kortere levetid. I en sak om en videospiller har Høyesterett bestemt at ved feil på elektroniske komponenter med lang levetid som ikke krever alminnelig vedlikehold har du krav på gratis reparasjon i hele 5-års perioden. Kort sagt så dekkes Xboxen din av reklamasjonen, så ring Microsoft på 800 14 174 og forklar dem situasjonen og de tar reparasjonen kostnadsfritt for deg.
Hawkmoon Skrevet 2. august 2010 Skrevet 2. august 2010 Eller gå inn her og registrer konsollen, og bestill reperasjon derfra. Veldig enkelt og greit.
Nabaal Skrevet 2. august 2010 Forfatter Skrevet 2. august 2010 Tusen takk for hjelpen begge to av dere! Har nå fått sendt registreringen inn! Nå må jeg pakke inn xboxen og sender det! Many thanks :-)
samco Skrevet 2. august 2010 Skrevet 2. august 2010 du får vel en papp kartong snart på døra :rolleyes: xSAMCOx på live
Nabaal Skrevet 3. august 2010 Forfatter Skrevet 3. august 2010 ^gjør jeg? Så jeg trenger ikke å pakke det inn selv.. eller? :o
chainch0mp Skrevet 3. august 2010 Skrevet 3. august 2010 ^gjør jeg? Så jeg trenger ikke å pakke det inn selv.. eller? :o Du må nok gjøre det. Ikke send den inn i en emballasje du vil beholde, som esken du kjøpte den i. Du får den tilbake i en egen eske, så du vet det. Jeg måtte gjøre det sist iaf.
samco Skrevet 4. august 2010 Skrevet 4. august 2010 har altid fått en inpakkings embalasje pluss en frakt lappe av ms med mine få rroder dhl tror jeg det var som er frakt selvskapet ... de har henta og bringt 360ene oxo til døra xSAMCOx på live
chainch0mp Skrevet 5. august 2010 Skrevet 5. august 2010 (endret) har altid fått en inpakkings embalasje pluss en frakt lappe av ms med mine få rroder dhl tror jeg det var som er frakt selvskapet ... de har henta og bringt 360ene oxo til døra xSAMCOx på live I våres fikk jeg beskjed om at jeg måtte pakke den inn selv. Forrige gang, i fjord, kom de med emballasje da de henta den. Tror det var et annet fraktselskap da. Vet ikke om det har noe å si. Endret 5. august 2010 av Unit
Hawkmoon Skrevet 5. august 2010 Skrevet 5. august 2010 UPS henta min 360 elite for bare et par dager siden, og både de og microsoft ga klare instrukser om hvordan jeg skulle pakke inn 360en. Jeg måtte pakke inn selv, men jeg fikk tilsendt en lapp jeg klistra på pakken der adressen til verkstedet sto, og microsoft betaler selvsagt all porto. Bare legg den i en eske å pakk den godt inn med bobleplast, jeg hadde ikke brukt original emballasjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå